اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستانه‌اشرفیه خبر داد

توسعه آبیاری قطره‌ای کشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه

فرماندار آستانه‌اشرفیه از توسعه آبیاری قطره‌ای در کشت بادام‌زمینی این شهرستان خبر داد و گفت: تولید بادام‌زمینی از 5 تن در هر هکتار اکنون به 8 تن در هکتار رسیده است.

توسعه آبیاری قطره‌ای کشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، علی باباخانی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد برگزاری جشنواره بادام زمینی این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره بادام‌زمینی اظهار کرد: این جشنواره در 24 شهریور جاری در پارک ساحلی آستانه‌اشرفیه برگزار و محصولات منطقه در جشنواره بادام‌زمینی معرفی می‌شود.

وی آستانه‌اشرفیه را در بخش کشاورزی فعال خواند و افزود: اراضی کشاورزی آستانه‌اشرفیه در حاشیه رودخانه سفیدرود قرار گرفته است و این امر نعمت ویژه‌ای برای شهرستان محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه 2 هزار و 500 هکتار از 2 هزار و 800 هکتار اراضی زیرکشت بادام‌زمینی گیلان در آستانه‌اشرفیه است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد زمین‌های زیر کشت بادام‌زمینی بهزراعی شده است.

وی از توسعه آبیاری قطره‌ای در کشت بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید بادام‌زمینی از 5 تن در هر هکتار اکنون به 8 تن در هکتار رسیده است.

باباخانی، درباره برگزاری برنامه‌های جانبی جشنواره بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه، اشاره کرد و یادآور شد: امسال نمایشگاه محصولات کشاورزی آستانه‌اشرفیه مانند هندوانه، کدو، لوبیا، برنج و... در کنار جشنواره بادام‌زمینی برگزار می‌شود.

وی به تولید 90 درصد بادام زمینی گیلان در آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و گفت: افزایش تولید این محصول نیازمند تحقیق و پژوهش در زمینه بادام زمینی است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه، شرایط کشت بادام زمینی در سال جاری را بهتر از سال گذشته دانست و متذکر شد: بارندگی‌های اخیر وضعیت تولید بادام زمینی را بهتر کرده است.

وی درباره خواص بادام‌زمینی، تصریح کرد: بادام زمینی دانه خوراکی بوده و دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و پروتئین است.

به گفته باباخانی، بادام زمینی انرژی‌زا بوده و در فرآیندهای خونی، استخوان و عضله‌سازی نقش موثری دارد.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول