اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل وجود مشکلاتی در صادرات پسته

آذین: ستاد عالی پسته تشکیل شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: محصول صادراتی پسته دچار چالش‌ها و مشکلاتی شده که باید در این مورد ستاد عالی پسته تشکیل شود.

آذین: ستاد عالی پسته تشکیل شود

حسین آذین در حاشیه همایش تخصصی پسته در رفسنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، استان کرمان را با 70 درصد سطح زیرکشت پسته کشور دارای مقام اول دانست و اظهار داشت: این محصول صادراتی دچار چالش‌ها و مشکلاتی شده که باید در این مورد ستاد عالی پسته تشکیل شود.

وی افزود: عدم پایداری صادرات پسته، پایین آمدن سودآوری، بی‌ثباتی و ... در این زمینه به‌وجود آمده که درآمد ترکیبی از تولید و قیمت است و این درآمد نیز پایین آمده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به این‌که هزینه‌های تولید افزایش یافته، صنایع بسته‌بندی و تکمیلی توسعه پیدا نکرده است که باید نسبت به آن توجه زیادی شود.

وی خاطر نشان کرد: سموم و کودها از معضلات در بخش کشاورزی است که در حال حاضر مراحل نهایی کلینیک کنترل کیفی سم را در پیش داریم و از استاندار کرمان تقاضا داریم نسبت به سرعت بخشیدن در روند این مهم مساعدت کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: دنبال کارخانه تکنیکال سم در رفسنجان هستیم و تاکنون 2 نمونه سم به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه ولیعصر (عج) ساخته شده است و در فاز اول قصد داریم، 6 نوع سم تولید و تجاری‌سازی کنیم.

آذین به مشکل آب اشاره کرد و گفت: از حجم 83 میلیارد متر مکعب راندمان مصرف آب، 29 میلیارد متر مکعب مصرف حقیقی و بقیه آب تلف می‌شود که با حمایت دولت با آبیاری مکانیزه جلوی تلفات آب گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: رفسنجان ظرفیت‌های خوبی از نظر دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی دارد و با بیش از 50 عضو هیئت علمی در بخش کشاورزی می‌توانیم این صنعت را رو به جلو پیش ببریم.

آذین اظهار داشت: در مدیریت باغ‌ها سیستم مناسبی اعمال نمی‌شود که این سیستم باید یکپارچه باشد و می‌توانیم بسیاری از مشکلات را در اتاق فکر برطرف کنیم.

محسن جلال‌پور رئیس انجمن پسته ایران نیز گفت: با مدیریت علمی صنعت پسته و یکپارچه‌سازی و بهینه‌سازی مصرف آب با نگاه علمی و کارشناسی به آن چه سهم پسته است، می‌رسیم.

وی نیاز به شرکت‌های تعاونی بزرگ نظیر شرکت تعاونی پسته رفسنجان برای حضور در بازارهای جهانی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: شرکت تعاونی پسته رفسنجان باید تقویت شود.

انتهای پیام/80016/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول