اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خبر داد

از کاهش تولید گردو تا افزایش 10 درصدی تولید زیتون

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گفت: امسال تولید گردو در استان 800 تن کاهش و تولید زیتون 10 درصد افزایش داشته است.

از کاهش تولید گردو تا افزایش 10 درصدی تولید زیتون

احمدرضا رئیس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان محصولات برداشت شده در استان اصفهان را شامل پنج محصول دانست و اظهار داشت: محصولاتی که در حال حاضر در استان در حال برداشت هستند بادام، گردو، انگور و زیتون هستند.

وی ادامه داد: محصول بادام در سطح 11 هزار و 600 هکتار کشت می‌شود که از این میزان 8 هزار و 700 هکتار بارور و 2 هزار و 900 هکتار نهال است.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی افزود: با توجه به سطح زیر کشت پیش‌بینی می‌شود 8 هزار و 500 تن محصول در سال جاری برداشت شود که اکنون نیز در حال برداشت است.

این مسئول تاکید کرد: شهرستان‌های عمده در تولید این محصول نجف‌آباد، تیران و کرون، چادگان و لنجان بیشترین میزان تولید را دارد و در کشور نیز اصفهان دارنده رتبه چهارم است.

رئیس‌زاده با بیان اینکه تولید بادام در سال جاری افزایش داشته خاطرنشان کرد: تولید بادام در استان نسبت به سال گذشته 650 تن افزایش داشته که در ارقام مامایی، منقی و ربیع کشت می‌شود.

وی در ارتباط با محصول گردو ابراز داشت: تولید گردو در استان در حال حاضر در سطح 6 هزار و 400 هکتار کشت می‌شود که که از این میزان 5 هزار و 800 هکتار سطح بارور و بقیه نهال است و پیش‌بینی می‌شود 10 هزار و 700 تن گردو در سال جاری برداشت شود.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی افزود: این محصول به دلیل سرمازدگی در فصل سرما و گرمازدگی شدید در ابتدای سال 800 تن کاهش تولید گردو در استان را داشته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: انگور از دیگر محصولاتی است که در حال حاضر در سطح 6 هزار و 800 هکتار کشت می‌شود که 6 هزار و 600 هکتار از این سطح بارور بوده و پیش‌بینی تا پایان سال 66 هزار تن برداشت می‌شود و نسبت به سال گذشته 5 تن اقزایش داشته است.

رئیس‌زاده از عمده ارقام این محصول را عسگری دانست و تصریح کرد: محصول انگور در شهرستان‌های نجف‌آباد، شهرضا، شاهین‌شهر، مبارکه، تیران و کرون، لنجان و خوانسار کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 10 درصد افزایش تولید زیتون داشته‌ایم، اذعان داشت: سطح زیر کشت این محصول یک هزار و 200 هکتار کشت است که 400 هکتار آن بارور بوده و پیش‌بینی می‌شود 400 تن محصول در برداشت.

این مسئول متذکر شد: این محصول در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، خوروبیابانک، فلاورجان، اردستان و مبارکه به دو منظور کنسروی و روغنی کشت می‌شود که بیشتر جهت کنسرو استفاده می‌شود.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول