اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی:

پسته از مهم‌ترین محصولات صادرات‌محور است

مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: پسته یکی از مهم‌ترین محصولات صادرات‌محور است.

پسته از مهم‌ترین محصولات صادرات‌محور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سیدرحمت‌الله پریچهر پنجشنبه شب در همایش عملی تخصصی پسته در سالن شرکت تعاونی پسته رفسنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز اقتصاد ما است و رهبری اقتصاد مقاومتی را اقتصاد رقابتی نیز نامیده‌اند.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای رقابت کردن الزاماتی وجود دارد که شامل مردمی کردن، کاهش وابستگی به نفت، استفاده حداکثری از زمان و منابع و ... است.

وی با بیان اینکه هیچ عاملی به اندازه تولید زمینه‌های پیشرفت را فراهم نمی‌کند، بیان داشت: باید تولید نیروی محرکه‌ای برای سایر بخش‌ها ایجاد و در نتیجه رقابت به وجود آید.

پریچهر با اشاره به اینکه افزایش کمی و کیفی تولید، جامعه را به سوی فراهم کردن شرایط امنیت اقتصادی پیش می‌برد، عنوان کرد: تولید محصولات صادرات‌محور در اولویت است و پسته از مهم‌ترین محصولات صادرات‌محور در ایران است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: سال گذشته 2.8 میلیارد دلار صادرات محصولات باغی داشتیم که بیش از 30 درصد مختص پسته بود.

وی به میزان صادرات پسته در یک دوره 10 ساله منهای سال 86 و 87 که سرما و خشکسالی به این محصول آسیب رساند اشاره کرد و گفت: در این برهه زمانی افت قابل توجهی برای این محصول به وجود آمد، اما در سال‌های بعد به دلیل تلاش فراوان از روند صعودی برخوردار شد.

پریچهر از چالش‌های موجود برای کشاورزی و پسته یاد کرد و اظهار داشت: آب یکی از این مشکلاتی است که با توجه به کمبود آن می‌توان با روش‌های نوین آبیاری و آبیاری تنظیم شده تا حدی این مشکل را برطرف کرد.

وی به تلاش مؤسسه تحقیقات پسته کشور در رفسنجان اشاره و خاطر نشان کرد: تعیین نیاز آبی مورد نیاز پسته بر اساس مراحل رشد فیزیولوژی انجام می‌شود و این تعیین نیاز در بادام نشان داد که 40 درصد نیاز آبی بادام در تیر ماه است.

پریچهر افزود: استقرار یارانه بخش کشاورزی و توسعه ظرفیت و ارتقا در این بخش جزو نیازها است که نسبت به آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/80016/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول