اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت عنبرآباد تأکید کرد

اطلاع‌رسانی مطلوب برای پیشگیری از بیماری وبا

رئیس شبکه بهداشت شهرستان عنبرآباد گفت: در راستای پیشگیری از بیماری وبا اطلاع‌رسانی مطلوب در سطح شهرستان انجام و از مخازن آب شرب روستایی و شهری بازدید به عمل آمده است.

اطلاع‌رسانی مطلوب برای پیشگیری از بیماری وبا

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، ارسلان اسکندری ظهر امروز در جلسه کارگروه بهداشت این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در این فصل از سال بیماری وبا شیوع پیدا می‌کند باید از ورود افاغنه قاچاق که سبب انتقال این بیماری می‌شوند، جلوگیری کرد.

وی افزود: در قاچاق افاغنه بیش از 16 نفر را در یک ماشین جا می‌دهند و در اطراف بیابان‌ها رها می‌کنند تا مقصدی را پیاده‌روی کنند که در طول این مسیر از آب‌های آلوده و غذاهای ناسالم استفاده کرده و سبب شیوع این بیماری می‌شوند.

اسکندری با تأکید بر توجه مسئولان نسبت به شیوع بیماری وبا، بیان داشت: این بیماری بیشتر از طریق قاچاق انسان، استفاده از میوه و سبزیجاتی که به صورت خام خورده شود و آب‌های آلوده وارد می‌شود.

وی متذکر شد: شستن دست‌ها در روز می‌تواند در سلامت انسان نقش مهمی داشته باشد و باید قبل از خوردن هر چیز دست‌ها با صابون شسته شوند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان عنبرآباد عنوان کرد: تاکنون در راستای پیشگیری از این بیماری که بیشتر طی این یک ماه شیوع دارد، اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی مطلوب در سطح شهرستان انجام و از مخازن آب شرب روستایی و شهری بازدید به عمل آمده است.

وی خاطر نشان کرد: تا یک ماه آینده تمام مکان‌ها از جمله رستوران‌ها، ساندویچی‌ها، پیتزافروشی و ... از فروختن سالاد و استفاده از سبزیجات ممنوع شدند و مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با شبکه بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/80005/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول