اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تاکید کرد

لزوم شناسایی بیماری کلیه در مراحل نخست / هزینه 300 تا یک میلیونی پیوند کلیه

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان بر ضرورت شناسایی بیماران کلیوی در مرحله نخست بیماری تاکید کرد.

لزوم شناسایی بیماری کلیه در مراحل نخست / هزینه 300 تا یک میلیونی پیوند کلیه

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ضرورت شناسایی بیماران در مراحل نخست بیماری اظهار کرد: اگرچه پیشگیری از بروز بیماری کلیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما در صورت ابتلای فرد به بیماری کلیه باید این بیماران شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه شناسایی بیماران نخستین اقدام انجمن حمایت از بیماران کلیوی است، افزود: بیماری کلیه بیماری خاموشی است که اکثر خانواده‌ها از وجود آن بی‌خبر هستند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اخذ مجوز مرکز پیوند کلیه از سوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: اولین پیوند کلیه به زودی در زنجان انجام می‌شود.

وی هزینه متوسط هر بیمار دیالیز را 300 هزار تومان عنوان کرد و افزود: این رقم در بیماران پیوند کلیه بین 150 هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

طهماسبی با بیان اینکه 3 هزار خیر ثابت با این انجمن همکاری می‌کنند، افزود: ماهیانه 8 میلیون تومان توسط این خیرین به حساب انجمن واریز می‌شود.

وی مجموع درآمد ماهیانه این انجمن را 20 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 بیمار کلیوی در استان زنجان وجود دارد که تحت مراقبت و پیشگیری قرار دارند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه از این تعداد 260 بیمار دیالیزی هستند، افزود: 590 بیمار پیوند کلیه در استان وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی بیماران کلیوی بر اثر بیماری‌های فشار خون و دیابت، افزود: این میزان در سال گذشته به 15 تا 17 درصد رسید و امسال نیز 20 درصد رسیده است.

طهماسبی استفاده از غذاهای فست‌فود و کم‌تحرکی را از عوال بیماری کلیوی عنوان کرد و گفت: باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام شود.

وی بر ضرورت افزایش همکاری خیریه‌ها با انجمن تاکید کرد و گفت: هزینه‌های درمان بیماران کلیوی بسیار بالا است که نیازمند کمک‌های خیرین است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان یادآور شد: چهار بیماری که بیشترین مرگ و میر را در کشور دارند، فشار خون بالا، قلب،عروق و دیالیز است که 80 درصد سلامت کشور را با تهدید جدی مواجه کرده است.

وی گفت: 60 نفر هم در استان منتظر پیوند کلیه هستند و از مهر ماه امسال عمل پیوند کلیه در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انجام می‌شود.

انتهای پیام/73003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول