اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت جم خبر داد

امکان تشخیص سریع بیماری ایدز در شهرستان جم فراهم شد

رئیس شبکه بهداشت جم از امکان تشخیص سریع بیماری ایدز در شهرستان جم خبر داد.

امکان تشخیص سریع بیماری ایدز در شهرستان جم فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی شامگاه شنبه در نشست با مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: توجه به بهداشت و درمان در این شهرستان از اولویت‌های مهم است و از تمام ظرفیت موجود برای رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی بهره می‌بریم.

وی افزود: در بحث تشخیص بیماری‌ها به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و شاهد استقرار مجهزترین دستگاه‌های آزمایشگاهی در شهرستان هستیم.

رئیس شبکه بهداشت جم از امکان تشخیص سریع بیماری ایدز در شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم با استفاده از کیت‌های جدید در شهرستان جم فراهم شده است.

قاسمی، هدف از استفاده و به کارگیری کیت‌های تشخیص سریع را افزایش دسترسی افرادی که سریعاً به آزمایش HIV نیاز دارند، عنوان کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که متقاضی انجام آزمایش HIV هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی جم و ریز این آزمایش را به صورت رایگان انجام دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم  اذعان داشت: ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس HIV ایجاد می‌شود.

وی گفت: بیماری ناشی از HIV دارای 3 مرحله اساسی است؛ در مرحله اول(عفونت حاد) فرد ممکن است برای مدت کوتاهی بیماری شبه آنفلوانزایی را تجربه کند به همین دلیل این بیماری تا یک دوره طولانی بدون هیچ علایمی دنبال می‌شود که به این مرحله دوره نهفتگی گفته می‌شود.

قاسمی ابراز داشت: هرقدر بیماری پیشرفت یابد تداخل بیشتری با دستگاه ایمنی پیدا می‌کند و باعث می‌شود که فرد به عفونت‌های فرصت طلب و تومور دچار شود البته در افرادی که سیستم ایمنی آنها به خوبی عمل می‌کند تاثیر گذار نیست.

وی بیان داشت: در نهایت بیماری زمانی وارد مرحله سوم یا ایدز خواهد شد که سیستم ایمنی بدن فرد تضعیف شده باشد.

قاسمی در پایان تأکید کرد: تمام خدمات مشاوره و آزمایش HIV در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کاملا داوطلبانه، محرمانه و رایگان است و استفاده از کیت‌های تشخیص سریع به عنوان خودآزمایی ممنوع است و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

انتهای پیام/2451/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول