اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی منوجان خبر داد

مایه‌کوبی 80 درصد دام‌های منوجان علیه بیماری آبله

سرپرست شبکه دامپزشکی منوجان گفت: 80 درصد دام‌های این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 80 درصد دام‌های منوجان علیه بیماری آبله

محمد رهبان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار کرد: مبارزه با بیماری‌های دامی به منظور حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و پویایی صنعت دامپروری از جمله وظایف دامپزشکی است.

سرپرست شبکه دامپزشکی منوجان افزود: این امر با انجام اقداماتی مانند واکسیناسیون، سمپاشی، تست‌های غربالگری، مراقبت‌ها و انجام آزمایش‌های مختلف میسر می‌شود.

رهبان با بیان اینکه بیماری آبله یکی از مهم‌ترین بیماری‌ها در دام‌های سبک است، تصریح کرد: عامل ایجاد کننده آبله ویروسی بوده که جزو دسته پاک ویروس‌ها به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه این ویروس موجب ایجاد دو فرم بیماری به صورت پوستی و احشایی در دام می‌شود، اضافه کرد: در فرم پوستی عمدتاً به صورت پراکنده دمل‌هایی بر روی پوست دام منتشر می‌شود و علائمی مانند بی‌اشتهایی، افسردگی و ضعف دارد.

رهبان با اشاره به اینکه در فرم احشایی این دمل‌ها عمدتاً در دستگاه گوارش و تنفس تشکیل می‌شوند، گفت: 80 درصد دام‌های شهرستان منوجان از ابتدای سال تاکنون علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی منوجان خاطر نشان کرد: دامداران و عشایر منوجان باید در صورت برخورد با دام مبتلا اقدامات درمانی را با هماهنگی دامپزشکی انجام دهند.

انتهای پیام/80003/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول