اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت یکی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان دیر

چاپ کتاب بهداشت مواد غذایی برای جلوگیری از بیماری‌ها

به همت فاطمه مرادیان یکی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرکتاب بهداشت مواد غذایی به صورت مصور توسط انتشارات بقیه العتره به چاپ العتره به چاپ رسید.

چاپ کتاب بهداشت مواد غذایی برای جلوگیری از بیماری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، فاطمه مرادیان مولف این کتاب صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کتاب در خصوص روش‌های پیشگیری از بیماری‌ها است، افزود: امروزه غذا به‌عنوان یک راه مهم انتقال بسیاری از بیماری‌های شناخته شده معرفی شده است به همین دلیل پیشگیری از بیماری‌های با منشا غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این کتاب سعی شده است به زبانی ساده ، روان و کاربردی نکاتی درباره سلامت مواد غذایی به خواننده منعکس شود .

وی با بیان اینکه بیماری‌های مرتبط با مواد غذایی قادرند اثرات کوتاه مدت و بلند مدت بر وضعیت سلامت افراد بگذارند، خاطرنشان کرد: اگرچه مواد غذایی برای سلامتی لازم است اما آلودگی و فاسد شدن آن‌ها می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد و باعث بیماری و حتی مرگ شود.

این نویسنده گفت: راه‌ها و روش‌های بسیار ساده و مقرون به صرفه‌ای وجود دارد که همه می‌توانند با فراگرفتن آن‌ها به انتخاب غذای سالم و سلامتی خودشان کمک کنند.

وی ادامه داد: این کتاب با عناوینی از قبیل : عوامل آلوده کننده مواد غذایی، بیماری‌های ناشی از غذا، راه‌های آلوده کننده مواد غذایی ، مشخصات غذای سالم، بهداشت مواد غذایی هنگام خرید ، اصول و نگه‌داری مواد غذایی، نکات قابل توجه برای آماده سازی مواد غذایی ، بهداشت مواد غذایی هنگام پخت و مصرف ، نقش کارکنان بهداشتی در ایمنی مواد غذایی، ظروف پخت و نگه‌داری مواد غذایی، تقلب‌های مواد غذایی و راه‌های تشخیص آن، سعی در ارتقای سطح دانش خوانندگان دارد.

مرادیان با اشاره به اینکه این کتاب با همکاری معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به چاپ رسیده است گفت: شمارگان این کتاب یکهزار جلد است که به صورت رایگان در اختیار شبکه‌های بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار گرفته است.

فاطمه مرادیان کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر است و پیش از این نیز کتاب «بهداشت محیط در حوادث و بلایا » از این نویسنده منتشر شده است.

انتهای پیام /66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول