اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون کرمان اعلام کرد

عضویت 21 هزار نفر در 200 تعاونی مسکن مهر کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: 200 تعاونی مسکن مهر با 21 هزار عضو در استان کرمان وجود داشت که در قالب این تعاونی‌ها بسیاری از مردم صاحب خانه شدند.

عضویت 21 هزار نفر در 200 تعاونی مسکن مهر کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن رحمانی پیش از ظهر امروز در هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان اظهار داشت: ما در دیدگاه اسلام توجه خاصی به بخش تعاون می‌بینیم.

وی افزود: در قانون اساسی در اصل 44 قانون بحث دقیق و خوبی را پیرامون اینکه که باید یکی از پایه‌های سه‌گانه اقتصاد کشور ما مبتنی بر بخش تعاون باشد، داریم و در قانون برنامه و برنامه‌های مختلف داشته‌ایم از جمله در برنامه پنجم به مرحله‌ای می‌رسیم که حداکثر 25 درصد اقتصاد کشور در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد. 

رحمانی بیان کرد: در فرمایشات بزرگان دینی خود توجهات بسیار زیادی به بخش تعاون داریم از جمله امام راحل فرمودند، « برای ترقی و تداوم کشور به روح تعاون ادامه دهید».

وی گفت: هر بخشی نقاط قوت و ضعفی دارد که ما در تعاون نقاط مثبت زیادی می‌بینیم و اعتقاد داریم برای اینکه فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی مختلف را برادرانه بین مردم تقسیم کنیم بهترین بستر بخش تعاون است.

رحمانی ابراز داشت: اگر بخواهیم روحیه مشارکت و مردم را در بخش‌های مختلف داشته باشیم بهترین بستر کار برای تحقق این مشارکت بستر تعاون است و اگر قرار باشد از انحصارات جلوگیری شود، قطعا بهترین عاملی که از انحصار بخش‌های اقتصادی جلوگیری می‌کند، بخش تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان تصریح کرد: در دو سال اخیر 28 هزار دوره آموزشی برای اعضای تعاونی‌ها با همکاری بخش خصوصی برگزار شده که استان کرمان سال گذشته در این زمینه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان کرمان 600 تعاونی به ثبت رسید که این تعاونی‌ها در تولید نقش مؤثری دارند، عنوان کرد: یک‌هزار تعاونی در استان کرمان مربوط به تعاونی بانوان است که نشان می‌دهد بانوان در تولید و اقتصاد فعالیت چشمگیری دارند.

وی با اشاره به اینکه 17 شرکت تعاونی سهام عدالت با 700 هزار عضو در استان کرمان فعالیت دارد، افزود: 200 تعاونی مسکن مهر با 21 هزار عضو در استان کرمان وجود داشت که در قالب این تعاونی‌ها بسیاری از مردم صاحب خانه شدند.

انتهای پیام/80018/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول