اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

5961 تعاونی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بیش از 5 هزار و 961 تعاونی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.

5961 تعاونی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

 احمد دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک هفته تعاون به تعاونگران عرصه‌های اقتصادی، اظهار داشت: بیش از 5 هزار و 961 تعاونی با دو میلیون و 338 هزار و 517 نفر عضو در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی از نظر کشوری در تعداد و ایجاد تعاونی‌ها رتبه یازدهم را دارد.

وی با اشاره به زمینه فعالیت تعاونی‌ها در آذربایجان غربی، ابراز داشت: این تعاونی‌ها مربوط به تعاونی‌های تولیدی، خدماتی، توزیعی، تعاونی‌های اعتبار، سهام عدالت، گردشگری، عمرانی و تعاونی‌های مسکن مهر است.

دهقان تعاونی‌های خدماتی را از تعاونی‌های فعال در آذربایجان غربی عنوان کرد و یادآور شد: تعاونی‌های خدماتی با یک هزار و 903 تعاونی بیشترین عضو تعاونی‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: 14 تعاونی از نوع تعاونی‌های جدید که تعاونی‌های سهام عدالت را تشکیل می‌دهد با بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر عضو در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.

دهقان با اشاره به جایگاه تعاون، اذعان کرد: جایگاه تعاون از نظر دیدگاه اسلامی که در قرآن نیز به آن اشاره شده در توسعه اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت در جامعه نقش به سزایی دارد.

وی تصریح کرد: دولت در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی با تقویت بخش تعاون اقدام ارزنده‌ای در ایجاد اشتغال پایدار انجام داده است.

دهقان ادامه داد: تعاونی‌ها در برنامه پنجم توسعه اقتصادی با سهم 25 درصدی اشتغال کشور مشارکت خود را در جامعه نشان می‌دهند.

انتهای پیام/61005/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول