اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

نگاه کنونی به تعاونی‌ها، نگاهی تزئینی است/ افتتاح 19 تعاونی در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نگاه به تعاونی‌ها را نگاهی تزئینی و غلط خواند و آن را یک نارسایی فرهنگی تلقی کرد.

نگاه کنونی به تعاونی‌ها، نگاهی تزئینی است/ افتتاح 19 تعاونی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان ظهر امروز در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان سنندج اظهار کرد: نقش مسئولان و تعاونگران در بحث تعاون غیر از آن چیزی است که امروزه به عنوان یک فرهنگ غلط مرسوم شده است و آن مهندسی کردن تعاون است در صورتی که تعاون باید باغبانی شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، هدف از تشکیل و یا ایجاد یک تعاونی و یا یک بنگاه اقتصادی، علاوه بر جبران هزینه‌ها و دستیابی به یک سود منطقی، انتقال تجربیات به دیگران برای توسعه اقتصاد و رفع مشکلات و محدودیت‌ها است که باید مدنظر تعاونگران قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر عقل اقتصادی وجود نداشته باشد به عقل الهی هم نمی‌توان دست پیدا کرد و گرچه انسان برای سود تلاش می‌کند اما اگر آن سود منطقی و عقلانی نباشد شخصیت انسان را لکه‌دار می‌کند و این یک آسیب جدی است.

باغبانیان تصریح کرد: اداره کل تعاون به تنهای نمی‌تواند اهداف مدنظر در ایجاد تعاونی‌ها را برآورده سازد بلکه ورود سایر دستگاه‌های اجرایی نیز الزامی است.

وی با گلایه از این مسئله که اداره‌کل تعاون در زمان افتتاحیه تعاونی‌ها و طرح‌های بزرگ تعاونی دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اما اگر مشکلاتی برای شرکت‌ها و طرح‌های تعاونی به وجود بیاید، کوتاهی از تعاون است و این نوعی بی‌عدالتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به منویات رهبری که "بنده به تعاون اعتقاد دارم"، گفت: وقتی شخص اول مملکت چنین نظری در خصوص تعاون دارند چرا باید برخی‌ها به این امر مهم خدشه وارد کنند و با احساسی برخورد کردن با تعاون، آن را مشکل‌ساز نمایند.

وی افزود: وظیفه اداره کل تعاون، کار ستادی است و سایر بخش‌های مرتبط چون اتحادیه‌های تعاونی و اتاق تعاون نیز در زمینه به وظایف خود جامه عمل بپوشانند.

باغبانیان گفت: حماسه اقتصادی مکمل حماسه اقتصادی و در نهایت تحقق منویات مقام معظم رهبری است که نقش تعاونی‌ها و تعاونگران در این قضیه بسیار پررنگ است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، نقدینگی که اکنون در جامعه وجود دارد به جاهای غیرمولد می‌رود و این مهم موجب افزایش تورم خواهد شد که نیاز به یک تدبیر جدی دارد.

وی در ادامه افزودک 75 تعاونی در سامانه تعاونی‌های برتر ثبت‌نام کردند که 16 مورد از آنها توسط داوران ملی و استانی انتخاب شد و در نهایت دو تعاونی در سطح ملی معرفی و مورد تجلیل وزارتخانه قرار گرفتند.

باغبانیان در پایان از افتتاح 19 تعاونی در سال جاری خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها با 364 عضو و سرمایه 129 میلیارد ریال زمینه 106 فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/79001/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول