اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

روحیه تعاون و همبستگی در کشور ضعیف است

استاندار کرمان گفت: با وجود اینکه دین مبین اسلام دین برادری، اخوت، وحدت و کنار هم بودن است، روحیه تعاونی و همبستگی در تعاونی کشور ما ضعیف است.

روحیه تعاون و همبستگی در کشور ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمان اظهار داشت: روحیه تعاون و همبستگی در تعاونی‌ها یک نکته ویژه و کلیدی در بیانات همه بزرگان دین و صاحب‌نظران است.

وی افزود: سهمیه تعاونی‌ها از اقتصاد در کشور 25 درصد و این نشان‌دهنده جایگاه تعاونی‌ها در کشور است و مقام معظم رهبری به تعاونی‌ها نگاه دقیقی دارند و در این زمینه بسیار تاکید کرده‌اند.

نجار بیان کرد: دین مبین اسلام بر روی تعاون تاکید فراوانی داشته زیرا علاوه بر توزیع ثروت آن هم به صورت عادلانه و استفاده از سرمایه‌های خرد و ریز، کارهای بزرگی را می‌توان سامان داد.

استاندار کرمان عنوان کرد: استقرار عدالت، مشارکت عمومی و فرصت‌های برابر برای همه ممکن است، بروز خلاقیت‌ها در تعاونی‌ها بسیار مهم است.

نجار ابراز داشت: روحیه تعاونی و همبستگی در تعاونی کشور ما ضعیف است و علت آن را نمی‌دانیم با وجود اینکه در دین مبین اسلام دین برادری، اخوت، وحدت و کنار هم بودن است، اما وقتی که در مباحث اقتصادی مشارکت می‌کنیم، اختلافات زیادی بروز می‌کند.

وی بیان داشت: ما نمی‌توانیم روح همبستگی را در یک کار تیمی در داخل کشور ایجاد کنیم و این مسئله کاملا مغایر با آموزه‌های دینی، اسلامی و معرفتی ما است و بسیاری از تعاونی‌ها با این مشکل روبه‌رو هستند.

نجار عنوان کرد: بسیاری از تعاونی‌هایی که در ابتدای انقلاب تشکیل شد به جایی نرسید و بعضا منجر به تولید هم نشد و ما باید بتوانیم روحیه همبستگی و تعاون را در تعاونی خود تقویت کنیم و زمانی که این روح همبستگی ایجاد شد آن ثروت‌های خرد را جمع کرده و می‌توان کارهای بسیار بزرگی را سامان داد.

وی گفت: در هنگام تشکیل تعاونی‌ها باید افراد تشکیل دهنده این تعاونی‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوانند بهتر با یکدیگر کار کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید از تعاونی‌ها پشتیبانی کرد تا به یک جای مطلوب و مورد اعتماد برسند، تصریح کرد: تعاونی‌ها مانند نوزادانی هستند که هم باید آنها را تربیت کرد و هم آنها را آموزش داد تا بتوانند روی پای خود بایستند.

نجار افزود: ما مجموعا 16 مشکل در تعاونی‌های تشکیل شده مسکن مهر داشته‌ایم که 15 مورد به راحتی مشکل آنها رفع شد و تنها یک تعاونی مشکل آن برطرف نشد که آن هم قبل از مسکن مهر شکل گرفته بود و آنها داخل مسکن مهر شدند تا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند و برای آن راه حل داشتم و ارائه کردم، اما کسی آن را دنبال نکرد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب مدیران در تعاونی‌ها مهم است، بیان کرد: یکی از تعاونی‌های مسکن مهر که مدیر عامل آن یکی از معلولان است، بهترین و با کیفیت‌ترین خانه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به متقاضیان تحویل داد و بعضی از مدیران تعاونی‌ها دنبال کار نیستند و دنبال این هستند که منافع سرشاری را به جیب بزنند.

نجار با اشاره به اینکه تک تک اعضای تعاونی باید بدانند چه کار انجام دهند، لذا آموزش می‌تواند حرف اساسی را دنبال کند، اذعان داشت: صدا و سیما و رسانه‌های عمومی می‌توانند در این زمینه نقش اساسی را دنبال کنند.

انتهای پیام/80018/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول