اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خودکفایی پتروشیمی جم خبر داد

ساخت قالب آزمایشگاهی دستگاه تهیه فیلم‌های پلیمری در پتروشیمی جم

رئیس خودکفایی پتروشیمی جم از ساخت دستگاه Film Maker به منظور تهیه فیلم‌های نازک پلیمری با ضخامت‌های گوناگون خبر داد.

ساخت قالب آزمایشگاهی دستگاه تهیه فیلم‌های پلیمری در پتروشیمی جم

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، غلام‌عباس احمدی شامگاه شنبه در نشست مسئولان اظهار داشت: پتروشیمی جم از مجموعه‌های مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت است و در چند سال اخیر در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد.

وی افزود: تلاش برای استفاده از توان متخصصان داخلی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان این مجموعه است و در این مسیر به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

رئیس خودکفایی پتروشیمی جم از ساخت قالب آزمایشگاهی دستگاه تهیه فیلم‌های پلیمری در پتروشیمی جم خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه Film Maker به منظور تهیه فیلم‌های نازک پلیمری با ضخامت‌های گوناگون استفاده می‌شود.

احمدی تصریح کرد: فیلم‌های نازک مذکور به منظور انجام آزمون‌های DSC ،DMA و OIT که اهمیت زیادی در تعیین خواص پلیمرها دارند، در دمایی بالاتر از دمای ذوب پلیمر و تحت فشار حداقل سه بار تهیه می‌شوند.

وی اضافه کرد: با قرار دادن ماده جامد پلیمری، به شکل گرانول، پودر و ... در قالب دستگاه، انتظار این است که فیلم به دست آمده بسیار صاف و یکنواخت باشد که این امر اهمیت و لزوم کاملاً صاف بودن سطح قالب مورد استفاده برای تهیه فیلم را مشخص می‌کند؛ لذا قالب دستگاه Film Maker، یکی از اجزای اصلی این دستگاه است و داشتن کیفیت مناسب آن در واقع کیفیت مناسب فیلم تهیه شده را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

احمدی گفت: از آنجا که واحد پژوهش و توسعه مجتمع پتروشیمی جم اقدام به خرید یک دستگاه Film Maker کرده، تهیه یدکی برای قسمت‌های آسیب‌پذیر آن به منظور استفاده از دستگاه به صورت دائم و بدون وقفه ضروری است.

وی یادآور شد: سطح صاف و آینه‌ای دو قطعه اصلی قالب دستگاه از جمله قسمت‌هایی است که ممکن است دچار آسیب‌دیدگی و خراش شود؛ لذا به پیشنهاد واحد مذکور، کمیته خودکفایی مجتمع با همکاری یکی از سازندگان برتر داخلی در شیراز در مدت زمان سه ماه اقدام به ساخت و تولید قالب و تمام ملحقات مربوطه کرد که کاملاً مشابه نمونه اصلی است.

رئیس خودکفایی پتروشیمی جم از بومی‌سازی 278 قطعه مورد نیاز پتروشیمی جم خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر وسیله فوق‌الذکر کمیته خودکفایی مجتمع پتروشیمی جم در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری موفق شد با حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت شرکت و همکاری تمام واحدهای مجتمع 30 قلم از قطعات مورد نیاز مجتمع را به تعداد 278 عدد با همکاری 14 سازنده برتر داخلی، تولید و تحویل متقاضی و انبارهای مجتمع کند.

انتهای پیام/2451/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول