اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر تاکید کرد

تقویت نرم‌افزاری حلقه‌های زنجیره ارزش خرما/ضرورت تنوع در بسته‌بندی خرما

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر گفت: انجام فعالیت‌های زیرساختی و نرم‌افزاری در بخش های مختلف زنجیره ارزش صنعت خرما موضوعی است که به آن توجه جدی داریم.

تقویت نرم‌افزاری حلقه‌های زنجیره ارزش خرما/ضرورت تنوع در بسته‌بندی خرما

ابوالفضل روزی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: صنعت کشاورزی از مهم‌ترین ‌ظرفیت‌هایی است که استان بوشهر در اختیار دارد و باید از این ظرفیت برای توسعه و ارتقای استان بوشهر استفاده کنیم.

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت بازار خرما مساله مهمی است که تمامی فعالین در عرصه‌های تولید و بسته‌بندی خرما و مسئولان مرتبط با صنعت کشاورزی به آن توجه دارند و در این زمینه پیگیری‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.

روزی‌طلب با اشاره به اهمیت توجه به تمامی بخش های زنجیره ارزش خرما خرمای استان بوشهر، بیان داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌‌های خوبی است که در عرصه کشاورزی و تولید خرما در اختیار این استان قرار دارد، از این رو انجام فعالیت‌های زیرساختی و نرم‌افزاری در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش صنعت خرما موضوعی است که به آن توجه جدی داریم.

وی اضافه کرد: توسعه صادرات محصول خرمای تولیدی کشاورزان استان بوشهر از مسائل مهمی است که تیم توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر توجه خاصی به این موضوع داشته و در این زمینه مطالعات و بررسی‌های جامعی انجام شده است.

روزی‌طلب یادآور شد: صادرات 20 تا 30 هزار تنی  خرمای استان بوشهر از مسائلی است که در بررسی‌های خود به آن توجه داشته‌ایم و برآورد می‌شود که افزایش صادرات خرمای استان در این مقیاس با تخصیص 500 میلیارد ریال اعتبار جهت توانمندسازی باغداران عزیز و همچنین فعال سازی واحدهای بسته بندی راکد محقق می‌شود.

این مسئول با اشاره به نقش بسته‌بندی در توسعه بازار خرما، اذعان داشت: تنوع در بسته‌بندی خرمای تولیدی کشاورزان استان و جلوگیری از خام‌فروشی محصول خرمای تولیدی استان از مسائلی است که تولید کنندگان خرما باید به‌صورت اساسی به آن توجه داشته باشند.

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر عنوان کرد: یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در بازار خرما مقوله استاندارد سازی  خرمای تولیدی استان بوشهرمی باشد، لذاو در شرایط فعلی استاندارد کردن فرآیند تولید و نظارت مستمر می تواند  موضوعی تاثیرگذار در بهبود وضعیت بازار خرمای تولیدی استان بوشهر باشد.

روزی‌طلب با اشاره به نقش واحدهای سنتی بسته‌بندی خرما در بازار محصول خرما، بیان داشت: بخشی از خرمای تولیدی استان در اختیار واحدهای سنتی بسته‌بندی خرما قرار می‌گیرد، از این رو باید توجه بیشتری به این واحد‌ها داشته باشیم تا ضمن تقویت این واحدهای بسته بندی این واحدها  همکاری این واحدها با واحدهای صنعتی نیز افزایش یابد .

وی افزود: عدم نظارت بهداشتی بر برخی از واحد‌های  بسته‌بندی خرما از مسائلی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم و مسئولان مربوطه باید تمهیدات و تصمیمات لازم در این عرصه را اتخاذ کنند.

روزی‌طلب با اشاره به ارائه تسهیلات خرید خرما به واحدهای بسته‌بندی خرما گفت: به‌منظور ارائه تسهیلات به واحدهای بسته‌بندی خرما با صندوق مهر امام رضا (ع)  رایزنی‌هایی داشته‌ایم.

انتهای پیام/2452/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول