اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

هر گونه آتش افروزی در منطقه دامن آمریکا را خواهد گرفت

امام جمعه برازجان گفت: مسئولان آمریکا مطمئن باشند هرگونه آتش‌افروزی در منطقه دامن آنها را خواهد گرفت و به ضرر خود آنها و وابستگانشان تمام می‌شود.

هر گونه آتش افروزی در منطقه دامن آمریکا را خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در آیین خطبه‌های نماز جمعه این هفته برازجان با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی به‌منزله انجام واجبات و حدود الهی و دوری از منکراتی است که خداوند متعال ما را از عمل به آنها نفی کرده است.

وی افزود: مبارزه با عوامل گناه از مسائلی است که خیر و سعادت جامعه را به دنبال دارد و تمامی کارگزاران نظام اسلامی باید برای دستیابی به این مهم تلاش کنند.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: فساد محیط، فاسد شدن جامعه و آشکار شدن گناه‌ها و معاصی از مسائلی است که به ایجاد فضای گناه‌آلود در جامعه منجر می‌شود.

مصلح بیان داشت: اشاعه منکرات و فاصله گرفتن از حدود الهی و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مهمی است که سبب کمک به شکل‌گیری گناه در جامعه می‌شود. در جهان پیشرفته امروزی متناسب با پیشرفت تکنولوژی و ابزار زمینه ارتکاب به گناه نیز بیشتر شده و مواد مخدر، شبکه‌های ماهواره‌ای و ... از عوامل اثرگذار در شکل‌گیری گناه هستند.

مسلمانان از ائمه اطهار (ع) الگوبرداری کنند

این مسئول اذعان داشت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای توسل به ائمه اطهار (ع) و زدودن غبار غفلت از قلوب و افکار انسان‌ها است و همه مسلمین باید از این فرصت برای تزکیه نفس استفاده کنند.

امام جمعه برازجان با اشاره به ولادت حضرت معصومه (ع) عنوان کرد: تمامی بانوان مسلمان باید شخصیت حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) را الگو و اسوه برای خود قرار دهند و بر تمامی رفتارها و اعمال خود را منطبق بر رفتارها و سکنات آن بزرگواران انجام دهند.

مصلح ابراز داشت: وجود حرم مطهر ائمه اطهار (ع) و خانواده بزرگوار ایشان در ایران اسلامی از مسائلی است که برکات فراوانی برای ما به دنبال داشته و سبب قرابت بیشتر مردم با ائمه اطهار (ع) شده است.

وی با اشاره به هفته حج گفت: اعلام برائت از مشرکین در آئین حج از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع برائت از مشرکین و کفار نماد اسلام اصیل است.

حجاج ایرانی سفرای فرهنگی انقلاب هستند

امام جمعه برازجان اظهار داشت: تمامی حجاج ایرانی سفرای فرهنگ و تمدن انقلاب اسلامی هستند و باید ویژگی‌های والای انقلاب و نظام اسلامی را در سفر حج به مسلمانان سراسر جهان معرفی کنند.

مصلح خاطرنشان کرد: شهادت‌طلبی امت انقلاب ایران در برابر نظام طاغوت سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و حادثه 17 شهریور و کشتار مردم بی‌گناه در میدان ژاله در واقع نمودی از طاغوت‌ستیزی و استکبار ستیزی مردم ایران در برهه‌های مختلف تاریخ است.

وی به شهادت آیت‌الله مدنی اشاره کرد و افزود: منافقان کوردل و دشمنان و معاندان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب با ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب سعی در کم‌رنگ کردن اثر انقلاب داشتند، ولی هیچ وقت در مسیر اهدافشان موفق نشدند.

امام جمعه برازجان بیان داشت: در دهه‌های گذشته اقدامات منافقان و معاندان نظام اسلامی هیچ‌گاه آنها را به خیال‌ها، توهمات و اهدافشان نزدیک نکرده و تنها سبب آشکار شدن ماهیت آنها برای مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی شده است.

حمله به سوریه شکست جدید آمریکا و استکبار را رقم می‌زند

مصلح به حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد و افزود: حادثه 11 سپتامبر با برنامه‌ریزی مسئولان کشور آمریکا و محوریت رژیم صهیونیستی انجام شد و هدف آنها از این حرکت ایجاد بهانه برای هجوم به منطقه خاور میانه بود.طبیعت آمریکا جنگ‌جویی، ستیزه‌گری و استعمار است و تمامی اقداماتی که مسئولان این کشور انجام می‌دهند در راستای همین طبیعت و ویژگی‌های ایشان است.

امام جمعه برازجان با اشاره به مسائل کشور سوریه گفت: مسائلی که این روزها مسئولان آمریکایی در ارتباط با کشور سوریه مطرح می‌کنند، تنها بهانه و دستاویزی برای حمله به این کشور مسلمان و نمودی از خوی جنگ‌طلبانه و آتش‌افروزانه رژیم جنایتکار آمریکا است.

مصلح بیان داشت: حمله به سوریه شکست آمریکا و استکبار در منطقه را به دنبال خواهد داشت و تمامی مسئولان این رژیم جنایتکار باید به این موضوع توجه داشته باشند. مسئولان آمریکا و تمامی سران دنیای استکبار باید به این موضوع توجه داشته باشند که آنها می‌توانند شروع کننده جنگ با سوریه باشند ولی به هیچ وجه پایان دهنده این جنگ نخواهند بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: مسئولان آمریکا مطمئن باشند هرگونه آتش‌افروزی در منطقه دامن آنها را خواهد گرفت و به ضرر خود آنها و وابستگان آنها تمام می‌شود.

توجه به مناطق محروم اولویت شوراهای اسلامی باشد

امام جمعه برازجان با اشاره به آغاز به کار شوراهای چهارم در مناطق شهری و روستایی گفت: شوراهای اسلامی باید برای مدیریت شهرها و روستاها برنامه‌ریزی کنند و با رسیدگی به مشکلات زمینه رفاه و آسایش مردم شهرها و روستاها را به‌وجود آورند.

مصلح اظهار داشت: نگاه عدالت‌محورانه به مناطق مختلف شهری و دیدگاه عدالت‌محورانه باید اساس کار شوراهای اسلامی باشد و اقدامات خود را بر این اساس انجام دهند.

وی افزود: انتخاب شهردار مهم‌ترین وظیفه‌ای است که شوراهای اسلامی در مناطق شهری به عهده دارند و انتظار می‌رود در انتخاب شهردار به شکلی انتخاب کنند که شهردار منتخب توان مدیریت شهر و انجام طرح‌های عمران شهری در طول دوره چهارساله شورا را داشته باشد.نظارت بر حسن اجرای مصوبات شوراهای اسلامی از مسائلی است که اعضای شوراها باید به آن توجه جدی داشته باشند.

کمبود مسجد در محلات شهر برازجان/ضرورت ترویج فرهنگ نماز

امام جمعه برازجان با اشاره به برگزاری اجلاس نماز گفت: ترویج فرهنگ نماز وظیفه‌ای است که همه مسئولان فرهنگی و سیاسی جامعه ما به عهده دارند و باید برای تحقق این موضوع تلاش کنند. پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس نماز نکات کلیدی در بر داشت که کارگزاران نظام و مسئولان اجرایی باید به آن توجه اساسی داشته باشند.

وی افزود: ترویج فرهنگ نماز در حقیقت هر اقدام و عملکردی است که اهمیت آن را برای اقشار مختلف جامعه و نسل جوان به اثبات برساند و دسترسی به آن را سهولت بخشد. کمبود مساجد در شهرها، شهرک‌ها و روستاها و نبود جایگاه نماز در مراکز اجتماعات مانند ورزشگاه‌ها و بوستان‌ها از مسائلی است که مسئولان باید به رفع آن اهتمام ورزند.

وی به کمبود مسجد در شهر برازجان اشاره کرد و گفت: بر اساس شاخص به ازای هر یک هزار نفر باید یک مسجد در شهر وجود داشته باشد ولی در حال حاضر این شاخص در شهر برازجان برقرار نمی‌باشد و شاهد آن هستیم که در برخی محله‌های این شهر پرجمعیت مسجد وجود ندارد.

مصلح بیان داشت: اگر در فضاهای سبز شهری زمین برای ساخت فضاهای مذهبی در نظر گرفته شود مشکلات در زمینه مساجد و فضاهای مذهبی در شهر برازجان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/2452/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول