اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی بوشهر خبر داد

اجرای 2 طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر از اجرای 2 طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در آبپخش خبر داد.

اجرای 2 طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی صبح امروز در نشست مسئولان آبپخش اظهار داشت: آبیاری نخیلات یکی از مهمترین دغدغه‌های کشاورزان و باغداران شهرستان دشتستان است و کشاورزان همواره با دقت و حساسیت خاصی این مسئله را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در سال‌های اخیر همواره کوشیده است تا با اجرای مطلوب فرآیند آبیاری و بهبود شیوه آبیاری پاسخی مناسب به دغدغه‌های نخلداران شهرستان دهد و رضایت ایشان را جلب کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اظهار داشت: جلب رضایت کشاورزان در ارائه خدمات آبیاری اولویت مهمی است که مسئولان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی به آن توجه دارند و در ادوار مختلف آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی این موضوع را مد نظر خود قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌ها و زحمات فراوانی به‌منظور توسعه و بهبود وضعیت شبکه آبیاری آبپخش صورت گرفته و مسئولان سازمان آب منطقه‌ای استان و معاونت حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای در این راستا نقشی اساسی ایفا کرده‌اند که از زحمات ایشان تشکر می‌کنیم.

این مسئول اظهار داشت: اجرای طرح‌های پوشش بتنی از اقدامات موثری است که در سال‌های اخیر با جدیت خاصی در منطقه شاهد اجرای آن بوده‌ایم و بهره‌برداری از فاز اول طرح پوشش بتنی و بهره‌برداری از طرح پوشش بتنی کانال سید ناصری آبپخش از پروژه‌های ماندگار در این بخش است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: پوشش بتنی کانال 1,5 کیلومتری قمیصی در آبپخش که 14 هزار اصله از نخیلات منطقه را تحت پوشش قرار داده از طرح‌هایی است که در روزهای گذشته شاهد آغاز آن بوده‌ایم.

موسوی با اشاره به اثرات اجرای این طرح در شبکه آبیاری آبپخش گفت: با اجرای طرح پوشش بتنی در کانال آبیاری قمیصی آبپخش راندمان انتقال آب 50 درصد افزایش یافته و مدت زمان دور آبیاری به نصف کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح پوشش بتنی کانال آبیاری 1,2 کیلومتری جهان‌بخشی آبپخش از نیمه نخست تیرماه شروع شده و با کیفیت مطلوب در حال اجرا است و بر اساس اطلاعات موجود تاکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته با اجرای طرح پوشش بتنی کانال جهان‌بخشی سرعت انتقال آب در این کانال آبیاری افزایش 300 درصدی خواهد داشت.

موسوی با اشاره به آمار نخیلات کانال آبیاری جهان‌بخشی یادآور شد: کانال آبیاری جهان‌بخشی آبپخش 17 هزار اصله نخل را تحت پوشش خدمات آبیاری قرار داده و اصلاح و بازسازی محل آبگیر کانال از مهم‌ترین نکاتی است که در اجرای این طرح شاهد هستیم.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول