اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش خبر داد

احداث شبکه روشنایی سردار شهید غلامرضا کرامت در روستای بنار سلیمانی

بخشدار آبپخش از احداث شبکه روشنایی سردار شهید غلامرضا کرامت در روستای بنار سلیمانی خبر داد.

احداث شبکه روشنایی سردار شهید غلامرضا کرامت در روستای بنار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا وفایی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از روستای بنار سلیمانی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش در راستای توسعه عمرانی آبپخش موضوع مهمی است که مسئولان آبپخش به آن توجه دارند و در این راستا تلاش می‌کنند.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: تقویت مناطق روستایی از اولویت‌های مهمی است که مسئولان آبپخش در ماه‌های گذشته به آن توجه داشته‌اند و در این خصوص پیگیری‌های جامعی صورت گرفته که نتایج ارزشمندی نیز به دنبال داشته است.

وفایی به نتایج و دستاوردهای توسعه روستاها اشاره کرد و بیان داشت: تقویت مناطق روستایی زمینه‌ساز شروع مهاجرت معکوس در این مناطق و بازگشت اهالی روستاهای منطقه آبپخش به روستای محل سکونت آنها می‌شود.

وی اضافه کرد: ساکنان مناطق روستایی نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی مورد نیاز جامعه دارند و مهاجرت روستانشینان به مناطق شهری به منزله تعطیلی اشتغال و تولید است.

این مسئول گفت: مشارکت مردم و اهالی روستاها در اجرای پروژه‌ها از مسائلی است که توسعه مناطق روستایی را تسریع می‌بخشد و سبب سهولت در اجرای این طرح‌ها می‌شود و در سال جاری در بخش آبپخش شاهد مشارکت مردمی در طرح‌های مختلف بوده‌ایم.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: در روزهای گذشته شورای اسلامی روستای بنار سلیمانی اجرای طرح برق‌رسانی به آرامگاه روستای بنار سلیمانی و ایجاد برج روشنایی سردار شهید غلامرضا کرامت را خواستار شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با مشارکت مردمی شاهد آغاز به‌کار و اجرای این طرح بودیم.

وفایی ادامه داد: خط روشنایی شهید غلامرضا کرامت در روستای بنار سلیمانی 750 متر طول دارد که از سه‌راهی روستا تا آرامگاه بنار سلیمانی را تحت پوشش شبکه روشنایی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اداره برق آبپخش پایه‌های روشنایی به‌منظور اجرای این طرح را تامین کرده، افزود: حفر 27 گودال در مسیر آرامگاه روستای بنار سلیمانی از لازمه‌های اجرای این طرح بود که با مشارکت مردم روستا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

وفایی متذکر شد: سردار شهید غلامرضا کرامت از مفاخر استان بوشهر و آبپخش است و اجرای این طرح و ساخت تندیس شهید کرامت گامی کوچک در راستای معرفی این چهره ارزشی به نسل‌های آینده است.

بر اساس گزارش فارس، سردار شهید غلامرضا کرامت متولد سال 1341 از روستای سلیمانی بخش آبپخش است. دوران ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد. در دوران تحصیلات راهنمایی و متوسطه به‌دلیل مشکلات مالی و نارسایی‌های ناشی از سیاست‌های مخرب رژیم ستم‌شاهی، نتوانست به تحصیل ادامه دهد.

هم‌زمان با آغاز انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) شهید کرامت نیز به صف مبارزین پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت می‌کرد. شهید کرامت با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه به عضویت این نهاد انقلابی در آمد.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه‌های نبرد عازم شد و در جبهه با ابراز لیاقت و نشان دادن شجاعت خارق‌العاده به فرماندهی گردان ادوات (ضدزره) لشگر 19 فجر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسید. شهید کرامت از روزی که وارد جنگ شد در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ماند تا در تاریخ چهار اسفند سال 1363 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

از بارزترین خصوصیات اخلاقی شهید غلامرضا کرامت، حسن اخلاق، گذشت، ایثار و صداقت در گفتار بود.

انتهای پیام/2452/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول