اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

ساختمان دستگاه قضایی باید در دسترس مردم باشد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: ساختمان دستگاه قضایی باید در وسط شهر باشد تا ارباب‌رجوع از نظر رفت و آمد دسترسی آسان به آن داشته باشند.

ساختمان دستگاه قضایی باید در دسترس مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی عصر امروز در آیین افتتاح ساختمان دادسرای نظام شهرستان‌های جنوبی کرمان با بیان اینکه در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (ع) هستیم و حضرت معصومه و امام رضا (ع) مایه برکت برای ایران هستند، اظهار داشت: همه ملت‌ها و ارادتمندان به عصمت و طهارت به زیارت این دو شهر مقدس می‌روند و رحمت الهی در آنجا گسترده است.

وی افزود: ساختمان از اعتباراتی که سازمان قضایی نیروهای مسلح برای احداث ساختمان اداری در نقاط مختلف کشور تأمین می‌کند و در بودجه سالانه می‌آید، احداث و امروز به بهره‌برداری رسیده است و در سراسر کشور از نظر ساختمان تشکیلات قضایی مشکلی نداریم.

بهرامی تصریح کرد: در بحث قضا مسئله محل قضاوت اهمیت ویژه‌ای دارد و هنگامی که بحث قوه قضائیه را مطرح می‌کنیم، نخستین نکته بحث عدالت است و امر شده که قضات باید به عدالت رفتار کنند و این عدالت در تمام شئون قضایی جریان دارد.

وی با تأکید در آیات و روایات در زمینه مسائل قضایی بیان داشت: قاضی در مقام قضاوت نه‌تنها در حکم بین طرفین دعوا باید به عدالت رفتار کند، بلکه در نگاه به دوطرف دعوا باید به طور یکسان برخورد کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اذعان کرد: قاضی حق ندارد یکی از طرفین دعوا را تکریم و دیگری را تکریم نکند و این نکته برجسته اسلامی در قضاوت الهی است و ما باید به این سمت پیش رویم و این مسئله می‌تواند، قوه قضائیه را پناهگاه مظلومان قرار دهد.

بهرامی با اشاره به جایگاه ساختمان قضایی بیان داشت: ساختمان دستگاه قضایی باید در وسط شهر باشد تا ارباب‌رجوع از نظر رفت و آمد دسترسی آسان به آن داشته باشند.

وی متذکر شد: در تشکیلات ساختمانی نیازمند مکان وسیع و مناسب هستیم به این دلیل که یکی از وظایف حکومت ایجاد دسترسی راحت و آسان برای دادخواهی مردم است و در تشکیلات قضایی باید تمهیدات و تسهیلاتی فراهم شود تا مظلوم حق خود را از ظالم بگیرد.

بهرامی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت شهرستان جیرفت از سال‌های گذشته تصمیم گرفته شد که ناحیه دادسرای نظامی در شهرستان تشکیل و سازمان دادسرا در استان باشد که در واقع پیگیر ایجاد شعبه‌های متعدد دادسرا در شهرستان هستیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در پایان یادآور شد: همچنین باید برنامه پیشگیری از وقوع جرم را دستور کار داشته باشیم تا جرائم به حداقل برسد و پاسخگوی مشکلات مردم باشیم.

انتهای پیام/2655/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول