اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری مازندران:

اهمیت دستگاه قضایی به اجرای عدالت است

رئیس‌ کل دادگستری مازندران اهمیت دستگاه قضایی را به اجرای عدالت دانست.

اهمیت دستگاه قضایی به اجرای عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام حسین طالبی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری این شهرستان با اشاره به اهمیت اجرای عدالت در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران این مساله را از آموزه‌های دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی دانست.

رئیس‌ کل دادگستری استان مازندران در این مورد با بیان اینکه همیشه در هر کاری ممکن است خطا به وجود بیاید، افزود: نمی‌گویم که این مساله در دادگستری وجود ندارد اما بیشتر موارد آن بدون عمد بوده است.

وی قضات دادگستری را افرادی آزموده و آموزش داده در درون دستگاه قضایی دانست و افزود: هر قاضی برای رسیدن به کرسی قضاوت ماه‌ها آموزش می‌بیند.

این مقام قضایی در مازندران با بیان اینکه اهمیت دستگاه قضایی به اجرای عدالت در آن است، افزود: اهمیت دستگاه قضایی به مدیر آن نیست بلکه به افکار پاک قضایی است.

طالبی با بیان اینکه مردم جان و مال و ناموس خود را به دستگاه قضایی می‌سپارند و اگر مشکلی به وجود بیاید به تشکیلات قضایی مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: این از اهمیت و حساسیت کار قضایی است.

 رئیس کل دادگستری مازندران در پایان با تاکید بر اجرای عدالت و نقش آن در دوام حکومت‌ها افزود: اگر در یک حکومت کفر و غیر اسلامی عدالت وجود داشته باشد و هر کسی به حق خود برسد آن حکومت پابرجا می‌ماند اما اگر خدای ناکرده در یک حکومت اسلامی و غیر کفر عدالت وجود نداشته باشد آن حکومت به مشکل بر می‌خورد که این از اهمیت اجرای عدالت است.

انتهای پیام/86021/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول