اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد

راه‏‌اندازی دفاتر حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف در کشور

مشاور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از راه‏‌اندازی دفاتر حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور خبر داد.

راه‏‌اندازی دفاتر حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف در کشور

حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مقدسی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، دفاتر حمایت حقوقی و قضایی در دادگستری‏‌های استان‏های مختلف کشور راه‌‏اندازی شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، این دفاتر به منظور حمایت همه‏‌جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادسراهای نظامی و 200 شهر منتخب ایران اسلامی نیز راه‌‏اندازی شده است.

مشاور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: هدف اصلی از راه‌اندازی دفاتر حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور، بدون تردید رسیدگی به امور آسیب‏‌دیدگانی است که در هنگام عمل به وظیفه دینی و انسانی خود و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دچار صدماتی شده‌‏اند.

مقدسی اضافه کرد: به گونه‏‌ای برنامه‏‌ریزی شده است که این دفاتر، وظیفه رسیدگی به پرونده‌‏های مترتب از اجرای این فریضه را بر عهده داشته باشند.

وی تصریح کرد: مسائل مختلفی که امکان دارد در راستای اجرای طرح‏‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر در کشور به وجود آید و فعالان این بخش خدای نکرده دچار جراحت یا فوت شوند، در این دفاتر مورد رسیدگی و حمایت قرار می‏‌گیرد.

مشاور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: در صورتی که آمران به معروف و ناهیان از منکر در حین انجام این فریضه الهی دچار مشکلاتی شوند، پرونده آنها برای رسیدگی به این دفاتر ارجاع و در آنها بررسی می‏‌شود.

مقدسی اضافه کرد: دفاتر حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور با هماهنگی‏‌هایی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران برقرار شده است، فعالیت خود را به نتیجه می‏‌رسانند.

وی اذعان کرد: پس از اعلام قطعی رأی و حکم مراجع قضایی، در صورتی که فعالان این بخش دچار صدمات بدنی و جراحت یا فوت شده باشد، این دفاتر آنها را به عنوان جانباز یا شهید معرفی می‏‌کنند تا خانواده‏‌های آنها مورد حمایت قرار گیرند.

مشاور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان داشت: هنگامی که در استانی شاهد وقوع حادثه‌‏ای برای آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم، مراتب به سرعت مورد رسیدگی قرار می‏‌گیرد.

مقدسی اذعان داشت: در این شرایط، دفاتر حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور در قالب کمیسیون‏‌های ویژه‏‌ای که در آنها تشکیل می‏‌شود، فعالیت دقیق خود را آغاز می‏‌کنند.

وی عنوان کرد: این دفاتر زیر نظر معاونان سازمان قضایی موظف شده‏‌اند تا به سرعت با تشکیل پرونده برای صدمه‌‏دیدگان فریضه امر به معروف و نهی از منکر، برای احراز جانبازی یا اعلام شهادت فرد اقدام کنند.

مشاور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: از تعداد 80 شهید امر به معروف و نهی از منکر، بیشترین تعداد با تقدیم 12 شهید از مازندران و پس از آن، 9 شهید در تهران است.

مقدسی در پایان متذکر شد: پنج جانباز امر به معروف و نهی از منکر نیز از استان همدان هستند.

انتهای پیام/2249/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول