اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل سوزاندن کاه و کلش ضایعات برنج

رشت امروز آلوده‌ترین هوا را داشت/ 4 دهیار متخلف به دستگاه قضایی معرفی شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه آلودگی هوای امروز رشت به دلیل سوزاندن کاه و کلش برنج شدت یافت، گفت: در این راستا 39 نفر به دستگاه قضایی معرفی شدند که چهار نفر دهیار بودند.

رشت امروز آلوده‌ترین هوا را داشت/ 4 دهیار متخلف به دستگاه قضایی معرفی شدند

امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت هوای این شهر ناشی از سوزاندن کاه و کلش ضایعات برنج اظهار کرد: با وجود هشدارهای قبلی و برگزاری برنامه‌های آموزشی برای کشاورزان و دهیاران، امروز شاهد آلودگی شدید هوای رشت و برخی از شهرهای گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه دستگاه سنجش آلودگی هوای رشت میزان شدت آلودگی امروز این شهر را ثبت کرد، گفت: امروز رشت آلوده‌ترین هوای را داشت.

این مسئول، دلیل شدت آلودگی هوای رشت را سوزاندن ضایعات ناشی از برداشت برنج عنوان کرد.

وی افزود: طبق دستگاه سنجش آلودگی مقدار پارامترهای آلاینده هوا از ساعت 9 صبح امروز به شدت افزایش یافت و در ساعت 10.45 دقیقه صبح مجموع میزان معلق با قطر 10 میکرون به حدود 1.8 برابر استاندارد سلامت رسید.

عبدوس ادامه داد: در پارامتر غلظت منواکسید کربن به 1.3 برابر استاندارد سلامت رسید که با اعزام 18 گروه ویژه در سطح استان و برخورد جدی با متخلفان این میزان رد ساعت 11 صبح به استاندارد سلامت بازگشت.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با متخلفان صورت گرفته است، تصریح کرد: بر خلاف میل باطنی و مستند به وظایف شهروندی و انسانی از صبح امروز تا این لحظه در سطح گیلان 39 نفر که در بین آنها چهار نفر دهیار روستاها نیز بودند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، سوزاندن کاه و کلش پس از دروی برنج را تهدید کننده بهداشت عمومی دانست و خاطرنشان کرد: جلوگیری از این امر مستلزم همکاری دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداری، شوراهای تأمین، دستگاه قضایی و دیگر نهادهای اجرایی استان است.

وی در ادامه از پلمپ دو واحد تولیدی تهدید کننده بهداشت عمومی در استان خبر داد.

انتهای پیام/2300‌/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول