اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال سوزاندن ضایعات برنج صورت گرفت

معرفی 80 کشاورز متخلف گیلان به مراجع قضایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با انتقاد از همکاری نکردن جهاد کشاورزی این استان در مدیریت پسماند، گفت: تاکنون 80 کشاورز متخلف در زمینه سوزاندن ضایعات برنج در گیلان به مراجع قضایی معرفی شدند.

معرفی 80 کشاورز متخلف گیلان به مراجع قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبوس ظهر امروز در جلسه حفاظت محیط زیست استان با اعلام ممنوعیت شکار پرندگان آبزی تا زمان صدور پروانه شکار اظهار کرد: با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه این روزها برخی از واحدهای محیط‌بانی سطح استان، گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده و شنیدن صدای شلیک تفنگ‌های شکاری را ارائه داده‌اند، گفت: این گزارش‌ها بیشتر در حاشیه مناطق تالابی و حفاظت شده به اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان است.

*ورود پرندگان خوتکای ابروسفید به گیلان/شکار این پرندگان بدون مجوز شکار ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان وضعیت برخی گونه‌های پرندگان در استان را تشریح کرد و یادآور شد: ‌اکنون جمعیتی از پرندگان مهاجر عبوری از جمله خوتکا ابرو سفید و انواع آبچلیک و سلیم وارد استان شده‌اند.

وی ادامه داد: پرندگان مهاجر جوجه‌آور در استان نیز به تدریج به همراه جوجه‌های خود که اکنون نابالغ‌ هستند گیلان را ترک می‌کنند.

عبدوس، از حضور شکارچیان در مناطق طبیعی ابراز نگرانی کرد و افزود: صدور پروانه و زمان شکار منوط به ابلاغ توسط سازمان حفاظت محیط زیست است و در صورت ابلاغ این مجوز، متعاقباً مراتب به اطلاع شکارچیان می‌رسد.

وی متذکر شد: تا زمان صدور پروانه شکار، هرگونه شکار پرندگان در استان غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده ضمن ضبط و توقیف تمام ادوات شکار و پرداخت جریمه و ضرر و زیان متعلقه، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

* انتقاد مدیرکل محیط زیست گیلان از جهاد کشاورزی استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه مدیریت پسماند کشاورزی به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به اقدام‌های مشترک و پیگیری‌های انجام شده در رابطه با پیشگیری از سوزاندن ضایعات به‌جامانده برنج در شالیزارها، اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک با دهیاران و کشاورزان در زمینه تبدیل پسماندهای کشاورزی به ورمی کمپوست، عزم جدی در سازمان جهاد کشاورزی برای مدیریت این امر مشاهده نمی‌شود.

عبدوس تصریح کرد: در شرایطی که دامداران استان‌های اطراف برای تأمین علوفه با مشکل مواجه هستند به دلیل نبود وجود عزم جدی در جهاد کشاورزی برای نزدیک کردن این محصول جانبی و با ارزش اقتصادی مزارع برنج به بازارهای مصرف شاهدیم که همچنان شالیکاران گیلان این ضایعات را در زمین خود می‌سوزانند و سلامت خاک، هوا، شهروندان گیلانی و گردشگرانی را که مهمان استان ما هستند به خطر می‌اندازند.

وی به شرایط اضطراری آلودگی هوا در ساعاتی از روز اشاره کرد و یادآور شد: محیط زیست طبق وظیفه قانونی با اعزام گروه‌های ویژه به برخورد قانونی با این کشاورزان اقدام کرده است و تاکنون 80 پرونده در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول