اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه اردبیل:

هنرمندان با قلم خود ارزش‌های انسانی را به تصویر می‌کشند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: قلم هنرمندان می‌تواند ارزش‌های انسانی را به همراه کرامت بشریت به شایستگی به تصویر کشیده و آن را نمایان کند.

هنرمندان با قلم خود ارزش‌های انسانی را به تصویر می‌کشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده صبح امروز در پیامی به ششمین جشنواره دو سالانه شعر بسیج اظهار داشت: با سلام بر حسین شهید و یاران با وفایش و درود و سلام به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی و امام شهیدان و سلام به ساحت قدسی حضرت ولی عصر (عج) و درود بیکران به پیشگاه مقام معظم رهبری که سرمایه‌های این نظام و انقلاب هستند.

در بخشی از این پیام با بیان اینکه بسیج شجره طیبه الهی و یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، آمده است: این شجره طیبه امروز توانسته است به جهت قابلیت‌های انعطاف‌پذیر خود در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی همچون خورشید درخشان بدرخشد و انوار گرمابخش خود را به جامعه بتاباند به طوری که امروز بسیج یک نیروی نظامی صرف نیست بلکه محل تجمع انسان‌های پاک و مخلصی است که برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند آرمان‌هایی که دشمنان برای عدم تحقق آن نقشه‌های مختلفی کشیدند، یک روز تمامی امکانات خود را به میدان آوردند و یک جنگ سخت نابرابر را به ما تحمیل کردند در حالی که ما نه نیروی نظامی مدافع کافی از مرزهای خود داشتیم و نه تجهیزات و ادوات جنگی آنچنان در کف دستمان بود.

در بخش دیگری از پیام فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل آمده است: در این موقع انسان‌های مومن از جای جای میهن پهناور اسلامی با قومیت‌های مختلف و گویش‌های گوناگون بدون در نظر گرفتن زبان، لهجه و قومیت فقط برای دفاع از اسلام و ایران و نوامیس مردم پا به عرصه جنگ گذاشتند و جانانه از کیان اسلامی دفاع کردند و اگر نبود این انسان‌های پاک و متعهد احتمالاً سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می‌خورد.

بابازاده در پیام خود تصریح کرده است: در دوران سازندگی و در شرایط نابسامان اقتصادی بعد از جنگ هم این بسیجیان فداکار و تلاشگر بودند که با روحیه جهادی دوران دفاع مقدس پا به عرصه سازندگی گذاشتند و کشور را به بهترین وضع تبدیل کردند تا بی‌نیاز از کشورهای سلطه‌گر قله‌های پیشرفت و ترقی یکی پس از دیگری در مقابل اراده آهنین ملت ایران سر تعظیم فرود ‌آورند.

در ادامه این پیام آمده است: آنهایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس در آبادان، خرمشهر، شملچه، طلائیه و ... با حماسه‌های بی‌نظیر خود تصویر زیبایی از عشق، مقاومت و ایستادگی را به رخ جهانیان کشیدند اینک با همان تفکر در میدان دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند هر چند شیوه و روش توطئه دشمنان تغییر یافته است به طوری که امروزه ابزار تهدید دشمن سلاح جنگی نیست بلکه از سلاح نرم برای متوقف کردن موتور محرکه انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند به طوری که یکی از این سلاح‌ها، سلاح هنر است که در فرهنگ منحط غرب یعنی ابزاری برای فریفتن افکار عمومی و رسیدن به امیال، شهوات و اهداف سیاسی، اقتصادی، مشتی سرمایه‌دار صهیونیست که غول‌های رسانه‌ای و سینمایی جهان را در دست گرفته‌اند.

بابازاده در بخش دیگری از پیام خود بیان داشته است: هر چند در این هنر جایی برای ارزش‌های انسانی وجود ندارد ولی تمامی تلاش‌ها در خاموش کردن نغمه‌های آزادی و فضیلت‌خواهی به کار گرفته می‌شود بنا بر این در جامعه اسلامی هنرمندی که در این عرصه وارد می‌شود باید با تکالیف خطیر خود بیش از پیش آشنا شده و مبانی دینی و اعتقادی خود را بشناسد و از تاریخ و سرگذشت تاریخی و بومی خود اطلاع صحیح کسب کرده و با حس مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی در این وادی گام نهد.

در ادامه این پیام آمده است: اینجاست که هنر قلم به کمک او می‌آید و دست او را می‌گیرد، هنر قلم است که می‌تواند تمام اندیشه‌های متراکم در درون ذهنیت یک جامعه را در قاب یک تصویر بکشاند که شعر بهترین نمود هنر است که قدرت نفوذ معنوی و نفوذ حقیقی به درون ملکوت علم و چشم حقیقی به درون ملکوت عالم ار می‌دهد یعنی چشم حقیقت‌بین انسان را باز می‌کند تا حقیقت عالم هستی را خوب ببیند.

در بخش پایانی این پیام سردار بابازاده آمده است:‌ شعر یکی از بهترین شیوه‌های نمایش هنر است که با تلفیق علم و به تعبیر مقام معظم رهبری حکمت، وسیله دفاع از انقلاب اسلامی در میدان جنگ نرم است و دشمن در عرصه جنگ نرم ارکان انقلاب اسلامی را هدف گرفته است و قلم هنرمندان متعهد ایران اسلامی باید در جهت دفاع و حمایت از این ارکان حرکت کند.

انتهای پیام/62005/ک20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول