اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برگزیدگان

ششمین جشنواره شعر بسیج پایان یافت

ششمین جشنواره استانی شعر بسیج با معرفی برگزیدگان خود در بخش‌های جشنواره به کار خود پایان داد.

ششمین جشنواره شعر بسیج پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مسئول سازمان بسیج هنرمندان یکشنبه شب در آیین اختتامیه ششمین جشنواره شعر بسیج اظهار داشت: برگزاری این جشنواره به صورت دوسالانه بوده و از اردیبهشت ماه که فراخوان شرکت در آن اعلام شد مورد استقبال قرار گرفت.

علی‌محمد پارسائیان محورهای برگزاری ششمین جشنواره استانی شعر بسیج را بازخوانی آرمان و اندیشه‌های انقلاب و دفاع مقدس، بیداری اسلامی، مقاومت ملل و انتظار، امید و آرمان‌گرایی، آیین اجتماعی و حماسه اقتصادی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فصل تازه‌ای از شعر و هنر را در استان یزد به وجود آورد ادامه داد: پرداختن به موضوعات جشنواره به ویژه در بخش انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی ضرورت داشت.

پارسائیان اضافه کرد: انقلاب اسلامی هنوز برای بسیاری قابل درک و شناخت نیست چرا که این رویداد عظیم منشاء بسیاری از تحولات شده و به مقابله با غرب برخاست.

این مسئول بیان داشت: جهت‌گیری‌ها در موضوع انقلاب می‌تواند مشخص کننده سعادت و شقاوت انسان باشد و ارزش‌ها و موضوعات انقلاب را برای نسل سوم به یادگار بگذارد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: شعرا موتور محرکه برخی موضوعات در جامعه هستند و می‌توانند هرچیزی را با زبان شعر ماندگار کنند.

وی خواستار حرکت هدفمند شعرا به سمت موضوعات مختلف شد و عنوان کرد: شعرا با درک عمیق از مسائل می‌توانند موضوعات و رویدادهای گوناگون را به زبان شعر بیان کنند.

در ادامه این آیین دبیر علمی جشنواره با ارائه گزارشی از روند رسیدگی به آثار و انتخاب برگزیدگان از سوی هیئت داوران گفت: 419 اثر با محورهای جشنواره در سه رده سنی 12 تا 18 سال، 19 تا 35 سال و 35 سال به بالا به دبیرخانه جشنواره رسیده بود و در هر رده سنی سه نفر برگزیده شده‌اند.

غلامرضا محمدی با اشاره به اینکه در این جشنواره بخش ویژه مرحوم خلیل عمرانی شاعر بزرگ کشوری و مسئول شورای شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز برای ارائه آثار دیده شده بود عنوان کرد: همچنین سه اثر برگزیده در این بخش انتخاب شده است.

وی یادآور شد: در میان آثار ارسالی به دبیرخانه شهرستان های ابرکوه و یزد بیشترین آثار را داشته اند که این نشان لطف و ذوق هنری شاعران استان است.

این مسئول با تاکید بر لزوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی اضافه کرد: دشمن توطئه‌های متراکم و پیوسته‌ای را علیه فرهنگ در دست دارد و جنگ اکنون جنگ فرهنگی است.

محمدی وجود شبکه‌های متعدد فارسی زبان ماهواره‌ای را از ابزارهای جنگ فرهنگی دشمن برشمرد و افزود: این شبکه‌ها رفته رفته و به صورت بسیار آرام، در پی تغییر ارزش‌های انسانی و تفکر انسان است.

دبیر علمی جشنواره همچنین خواستار انسجام و هماهنگی شعرا و توجه جدی به خودسازی و درک عمیق از موضوعات شد و گفت: اشعاری ماندگار می‌شوند که الهام گرفته ارتباطات قرآنی، اخلاص، زلال قلبی و... باشند.

وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از کم توجهی به هنر و هنرمندان به ویژه در بخش شعر و موسیقی اذعان داشت: کم توجهی به هنرمندان موضوع کشوری است و باید در انجام کارهای هنری از سوی مسئولان تجدیدنظر شود.

محمدی متذکر شد: گاهی برنامه‌ای هنری در سطح کشور و سایر شهرها اجرا می‌شود اما در یزد از اجرای آن جلوگیری می‌کنند که به نظر می‌رسد مسئولان فرهنگی استان در این زمینه تفکر و تجدیدنظری داشته باشند.

این مسئول خواستار حمایت مسئولان از هنر و هنرمندان شعرای استان شد و گفت: امید است با انسجام هنرمندان، شاعران بتوانند در این عرصه که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است خودی نشان بدهند.

انتهای پیام/90004/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول