اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

انتخاب 12 اثر برتر در جشنواره شعر بسیج/ شعر حماسی دفاع مقدس باید اصالتش را حفظ کند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از برگزیده شدن 12 اثر برتر در ششمین جشنواره شعر بسیج استان اردبیل خبر داد.

انتخاب 12 اثر برتر در جشنواره شعر بسیج/ شعر حماسی دفاع مقدس باید اصالتش را حفظ کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری ششمین جشنواره استانی شعر بسیج در اردبیل اظهار داشت: آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر بسیج در دوره ششم 13 شهریور ماه در شهر نیر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از میان 89 اثری که به همت شاعران سراسر استان اردبیل به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است با رای هیئت داوران 12 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: از صاحبان آثار برتر و شاعران برگزیده استان در مراسمی که 13 شهریور ماه در نیر برگزار می‌شود تقدیر و تجلیل خواهد شد.

دشتی گفت: محورهای موضوعی این جشنواره بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، مضامین آیینی و اجتماعی، انتظار، امید، آرمانگرایی و حماسه اقتصادی اعلام شده است.

این مسئول عنوان کرد: بیشترین آثار رسیده به جشنواره مربوط به بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و محوریت دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل بیان داشت: خلق چنین آثاری نشان از پایبندی هنرمندان خطه ولایت‌مدار استان اردبیل به اصول و مبانی ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

دشتی برگزاری این جشنواره‌ها را در راستای ترویج فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی – ایرانی شناسایی، جذب، تقویت و تربیت هنرمندان ارزشی و دین‌مدار و تولید محصولات فاخر فرهنگی و ادبی مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: هنر شعر در اسلام ابزاری موثر و سرنوشت‌ساز برای هدایت و تعالی جامعه بشری است و این هنر از جایگاه ویژه‌ای در ترویج آموزه‌های دینی برخوردار است، اما در دوران رژیم ستمشاهی از این هنر بیشتر در اهداف پوچ و بی‌ارزش بهره‌برداری شده است.

رئیس ستاد ششمین جشنواره استانی شعر بسیج استان اردبیل تصریح کرد: با طلوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شعر معنوی و دینی جایگاه اصلی خود را پیدا کرد و به عنوان یک ابزار تاثیر‌گذار و حماسه‌ساز در خدمت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: چنانچه این شعر حماسی و انقلابی بود که در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس به رزمندگان اسلام روحیه مضاعفی می‌بخشید و آنان را برای جانفشانی در راه اسلام و وطن آماده می‌کرد.

دشتی گفت: الان هم این هنر اگر به خوبی مهندسی شود می‌تواند در خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌های دشمنان و از بین بردن ناهنجاری‌های اجتماعی مفید و موثر باشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تاکید کرد: هدف ما در سازمان بسیج هنرمندان از برگزاری جشنواره شعر، تشویق و ترغیب هنرمندان برای سرودن اشعار با محتوای خوب، انقلابی، حماسی و دینی است.

وی یادآور شد: به یقین می‌توان گفت اینگونه جشنواره‌ها فرصت بسیار مناسبی است تا شاعران توان بالقوه خود را به نمایش بگذارند و بتوانند به جایگاه شعر و ادبیات فارسی بیش از پیش کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از برگزاری همایش یک روزه مسئولان انجمن عکس بسیج هنرمندان استان‌های کشور به میزبانی اردبیل در 31 مرداد خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در اردوگاه انصار‌الحسین سرعین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62004/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول