اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برترین‌ها

جشنواره دو سالانه شعر بسیج به کار خود پایان داد

ششمین جشنواره استانی دو سالانه شعر بسیج استان اردبیل با معرفی نفرات منتخب در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

جشنواره دو سالانه شعر بسیج به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز و در فرهنگسرای الغدیر نیر برگزار شد، با رای هیئت داوران 10 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد که صاحبان آن‌ها با اهدای لوح سپاس و هدایای ویژه تقدیر شدند.

در بخش شعر ترکی آذری عیسی پاشاپور مقام دوم و حسن دست‌برهان مقام سوم را کسب کرد که در این بخش هیئت داوران هیچ اثری را به عنوان اثر برتر شعر ترکی آذری انتخاب نکرد.

در این بخش یحیی حبیب‌زاده صاحب اثر شعر ترکی آذری مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش شعر فارسی و در رده سنی 19 تا 36 سال پیام جهانگیری مقام اول، سمیرا پیر‌زاده و سولماز صادق‌زاده مشترکاً مقام دوم، احسان محمدی، شبنم فرضی‌زاده و پرناز قربانی مقام سوم را کسب کردند.

در رده سنی بالاتر از 36 سال نیز علی سعادت‌خوانی مقام اول را به دست آورد اما در رده سنی کمتر از 19 سال شرکت‌کننده‌ای حاضر نشده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در آیین اختتامیه این جشنواره در سخنانی اظهار داشت: زبانی که می‌تواند ارزش‌های الهی را به قلوب انسان‌ها رسوخ دهد زبان شعر و ادبیات است.

عظیم دشتی گفت: زبان هنری است که برجستگی دارد و تنها چیزی که می‌تواند رویدادهای سرنوشت‌ساز ادوار مختلف انقلاب را به نسل‌های بعدی منتقل کند هنر شعر و ادبیات است.

وی افزود: هنر شعر زیباترین مظروف برای ظرف هنر و یکی از ابزارهای موثر و سرنوشت‌ساز برای هدایت جامعه است و این هنر از جایگاه ویژه‌ای در ترویج آموزه‌های دینی برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: ایرانیان از قدیم‌الایام به شعر علاقمند بودند و در مقطعی از تاریخ زندگی بشر شاعران ایرانی زبانزد عام و خاص بودند و می‌توان گفت در دنیا اشعار آن‌ها بی‌نظیر بوده است به طوری که با سرودن اشعار عرفانی و حماسی نقش خود را در هدایت افکار عمومی به خوبی ایفا کردند.

دشتی یادآور شد: متاسفانه در مقاطع دیگری از تاریخ به ویژه دوران رژیم ستمشاهی از این هنر بیشتر در اهداف پوچ و بی‌ارزش بهره‌برداری می‌شد.

این مسئول یادآور شد: با طلوع انقلاب شکوهمند اسلامی شعر معنوی و دینی جایگاه اصلی خود را پیدا کرد و به عنوان یک ابزار تاثیر‌گذار و حماسه‌ساز در خدمات پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی قرار گرفت.

مسئول ستاد ششمین جشنواره استانی دو سالانه شعر بسیج استان اردبیل بیان داشت: شاعران همواره با سرودن شعرهای پر محتوا توانسته‌اند گوشه‌هایی از حماسه‌های بزرگ تاریخ را معرفی کنند چنانچه این شعر حماسی و انقلابی شاعران متعهد و انقلابی بود که در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس به رزمندگان اسلام روحیه مضاعف می‌بخشید و آنان را برای جانفشانی در راه اسلام و در راه وطن آماده می‌کرد.

دشتی ادامه داد: اشعار حماسی حاوی محتوای بلندی است که در عمق وجود انسان اثر کرده و آدمی را از ظلمات به سمت نور هدایت می‌کند و او را برای جانفشانی و از خود گذشتگی و خلق حماسه مهیا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این هنر اگر به خوبی جهت‌دهی شود و هنرمندان این رشته زیر چتر حمایتی متولیان فرهنگی و هنری کشور قرار گیرند می‌توانند در خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌های دشمنان و از بین بردن ناهنجاری‌های اجتماعی مفید و موثر باشند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: هدف ما در سازمان بسیج هنرمندان از برگزاری جشنواره شعر تشویق و ترغیب هنرمندان برای سرودن اشعار با محتوای خوب، انقلابی، حماسی و دینی است و به یقین می‌ توان گفت اینگونه جشنواره‌ها فرصت بسیار مناسبی است تا شاعران توان بالقوه خود را به نمایش بگذارند و بتوانند به جایگاه شعر و ادبیات بیش از پیش کمک کنند.

دشتی گفت: ششمین جشنواره شعر بسیج با محورهای موضوعی این جشنواره بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیداری اسلامی، مقاومت ملل، مضامین آیینی، اجتماعی، انتظار، امید و آرمانگرایی و حماسه اقتصادی اعلام شده بود که بیشترین آثار رسیده به جشنواره مربوط به این موضوعات است.

وی تاکید کرد:‌ آثار رسیده به جشنواره مربوط به بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مهدویت و انتظار بود که از پایبندی و وفاداری هنرمندان خطه ولایت‌مدار استان اردبیل به اصول و مبانی ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ارادت آن‌ها به ساحت قدسی حضرت ولی عصر (عج) حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: تعداد 89 اثر توسط شاعران سراسر استان به دبیرخانه ششمین جشنواره استانی ارسال شده بود که با رای هیئت داوران 10 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و صاحبان آن‌ها و شاعران برگزیده تجلیل شدند.

انتهای پیام/62005/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول