اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبپخش عنوان کرد

پخش خرمای ارزان و بی‌کیفیت با بسته‌بندی جعلی توسط دلالان در دشتستان

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبپخش گفت: دلالان در حال بسته‌بندی خرمای ارزان‌ و بی‌کیفیت از استان‌های همجوار هستند که این موضوع به بازار خرمای دشتستان ضربه‌ سنگینی وارد می‌کند.

پخش خرمای ارزان و بی‌کیفیت با بسته‌بندی جعلی توسط دلالان در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمداسماعیل شفیعی ظهر امروز در نشست بررسی قیمت خرید تضمینی خرما در آبپخش اظهار داشت: کشاورزی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم آبپخش محسوب می‌شود و به‌منظور توسعه و اعتلای آبپخش باید از این صنعت نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: با توجه به اشتغال مستقیم درصد بالایی از مردم آبپخش در عرصه کشاورزی، این صنعت نقشی مهم در معیشت مردم این منطقه دارد و تقویت صنعت کشاورزی به شکل‌گیری اقتصاد مقاوم و پویا در این منطقه کمک شایانی می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: رشد شاخص‌های کشاورزی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان جهاد کشاورزی آبپخش به منظور کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش سطح تولیدات به‌طور جدی به آن توجه داشته‌اند.

شفیعی بیان داشت: در منطقه آبپخش 1.3 میلیون اصله نخل وجود دارد و براساس آمار موجود، نزدیک به 50 درصد از تولیدات خرمای شهرستان و 35 درصد خرمای تولیدی استان بوشهر مربوط به این بخش است.

وی با اشاره به میزان تولید خرمای آبپخش، اضافه کرد: براساس آمار موجود هر ساله بیش از 45 هزار تن از انواع مختلف محصول خرما در منطقه آبپخش تولید می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: مساله قیمت خرما در بازارهای منطقه‌ای از مسائلی است که کشاورزان حساسیت زیادی به آن دارند و مسئولان باید برای بهبود وضعیت قیمت خرما در بازار تلاش کنند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش عنوان کرد: براساس اظهارات کشاورزان در سال‌های گذشته قیمت خرما در بازار به نقطه مطلوب نرسیده و این موضوع سبب ضرر و زیان کشاورزان شده است.

شفیعی ابراز داشت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در بحث تعیین قیمت خرید تضمینی خرما در شورای اقتصاد می‌توانند نقشی موثر ایفا کنند و امیدواریم پیگیری‌های لازم در این ارتباط را انجام دهند.

وی افزود: در برخی موارد فعالیت دلالان از مسائلی است که در بازار خرما ایجاد اختلال می‌کند و امیدواریم مسئولان امر نظارت بیشتری به این مساله داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: برخی دلالان منطقه از استان‌های همجوار خرمای ارزان‌قیمت و با کیفیت پایین را خریداری کرده و در حال بسته‌بندی آن هستند که این موضوع به بازار خرمای شهرستان دشتستان ضربه‌های سنگینی وارد می‌کند.

انتهای پیام/2452/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول