اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهر آبپخش:

تعیین قیمت خرما متناسب با تورم بازار انجام شود

مسئول کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: تعیین قیمت خرما متناسب با تورم بازار انجام شود.

تعیین قیمت خرما متناسب با تورم بازار انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسن فریبرزی ظهر امروز در نشست بررسی قیمت خرید تضمینی خرما در آبپخش اظهار داشت: پتانسیل‌ها و منابع موجود در هر منطقه از عوامل توسعه و ارتقای آن به‌شمار می‌روند و باید به‌صورت اساسی مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

وی افزود: منطقه آبپخش با دارا بودن یک میلیون و 300 هزار اصلا نخل یکی از قطب‌های تاثیرگذار تولید خرما در استان بوشهر محسوب می‌شود و با تولید سالانه 45 هزار تن خرما قریب به 40 درصد از تولیدات این محصول مهم را به خود اختصاص داده است.

مسئول کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت بازار خرما و افزایش قیمت این محصول از خواسته‌های اساسی کشاورزان و نخلداران منطقه است و انتظار داریم مدیران استان با ورود به این مساله به‌صورت اساسی برای رفع آن تلاش کنند.

فریبرزی با اشاره به نارضایتی و انتقاد کشاورزان از وضعیت قیمت خریداری محصول خرما در منطقه، بیان داشت: در سال‌های گذشته وضعیت قیمت محصول خرما در بازار به نقطه مطلوب نرسیده و هر سال شاهد متضرر شدن کشاورزان این منطقه بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته شاهد افزایش درصد قابل توجهی در قیمت خریداری خرمای کشاورزان نسبت به سال قبل از آن بودیم که با توجه به تورم‌های شدیدی که در بازار کالاهای اساسی وجود داشت، تغییری در وضعیت معیشت و زندگی کشاورزان حاصل نشد.

این مسئول با بیان اینکه قیمت‌گذاری خرما باید متناسب با تورم بازار انجام شود، اذعان داشت: با توجه به روند قیمت‌گذاری خرما در سال‌های گذشته کشاورزان تنها قادر به تامین هزینه‌های جاری تولید محصول خرما می‌شدند و به سود مطلوب و متناسب با زحمات طاقت‌فرسای تولید این محصول نمی‌رسیدند.

مسئول کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهر آبپخش به نقش دلالان در بازار خرما اشاره کرد و افزود: در شرایطی که دلالان با قیمتی نازل خرمای تولیدی کشاورزان را خریداری می‌کنند، این محصول چندین برابر قیمت خریداری شده از کشاورزان در بازارهای ملی و بین‌المللی به فروش می‌رسد.

فریبرزی تصریح کرد: خرما رگ حیاتی اقتصاد و معیشت مردم دشتستان و منطقه آبپخش است و با توجه به این موضوع انتظار می‌رود مسئولان امر ساز و کار مطلوبی برای عرضه خرمای تولیدی کشاورزان منطقه با بازارهای ملی و جهانی ایجاد کنند، تا در سایه این تدابیر شاهد بهبود وضع معیشتی قشر کشاورز باشیم.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول