اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

فرهنگ قرآنی بزرگترین هدایت‌گر جوامع انسانی است

امام جمعه آبپخش گفت: فرهنگ قرآنی بزرگترین هدایت‌گر جوامع انسانی است و تقویت فرهنگ قرآنی در جوامع انسانی باید مورد توجه بیش از پیش قرار بگیرد.

فرهنگ قرآنی بزرگترین هدایت‌گر جوامع انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام خداداد رضایی شامگاه سه‌شنبه در جمع بسیجیان دشتستان اظهار داشت: عمل به دستورات و حدود الهی وظیفه‌ای است که تمامی مسلمین به عهده‌ دارند و باید اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: قرآن کریم کلام خداوند برای انسان‌ها است و جامع‌ترین و کامل‌ترین راهنمایی است که خداوند در اختیار ما انسان‌ها قرار داده و با عمل به آن می‌توانیم مسیر سعادت و سربلندی را بپیماییم.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: قرآن کریم راه سعادت و سربلندی را برای انسان تبیین کرده و انسان‌ها باید نقشه راه و برنامه زندگی خود را از آیات نوربخش قرآن کریم استخراج کنند.

رضایی بیان داشت: برای همه ما لازم است که با مفاهیم و دستورات قرآن کریم آشنایی داشته باشیم و برای این منظور ضروری است که بخشی از اوقات روزانه خود را به مطالعه آیات قرآن کریم و تفکر و تدبر درباره این آیات اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم تاکید شده که با یاد خدا دل‌های انسان‌ها آرام می‌گیرد و مطالعه قرآن کریم سبب آرامش قلوب و زدودن زنگار و غبار غفلت ناشی از زندگی روزانه از دل انسان‌ها می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: قرائت قرآن برای انسان‌ها به‌ این منظور است که به حقایق موجود در قرآن توجه کند تا باعث تعالی معرفت در ایشان شود و اعمال و کردارش در مسیر رشد و کمال قرار بگیرد.

امام جمعه آبپخش عنوان کرد: ما مسلمانان وظیفه داریم قرآن را در حد فهم خود بشناسیم و ضمن تدبر در آیات نوربخش و روح‌افزای قرآن کریم، آنرا در زندگی خود به کار ببریم.

رضایی با اشاره به سخنان رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی ابراز داشت: جهان سلطه تلاش‌های فراوانی برای متأثر کردن فرهنگ و سبک زندگی و روابط اجتماعی جامعه ما از فرهنگ منحط غرب دارد و ضروری است که برنامه‌ریزان و مسئولان فرهنگی جامعه ما با این موضوع مقابله کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگ قرآنی و اسلامی غنی‌ترین و کامل‌ترین فرهنگ برای هر جامعه انسانی است و آن جامعه را در مسیر نیل به رستگاری و سعادت رهنمون می‌سازد و باید برای توسعه این فرهنگ در تمامی جوامع انسانی تلاش و همت وافری داشته باشیم.

امام جمعه آبپخش در پایان یادآور شد: در جامعه اسلامی باید هدایت و معیارهای قرآنی مورد تبعیت قرار گیرند و دین، عقل سلیم و گفتار معصومین (ع) معیارهای قرآنی هستند که باید در جامعه اسلامی ملاک پیروی و تبعیت باشند.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول