اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنف کشاورزان شهرستان دشتستان:

مسئول قیمت‌گذاری خرما صنف کشاورزان است/ خرید تضمینی 700 تومان زیر قیمت

رئیس صنف کشاورزان شهرستان دشتستان گفت: تولید هر کیلوگرم خرما یک‌هزار و 500 تومان هزینه دارد اما قیمت خرید تضمینی آن 800 تومان اعلام شده است.

مسئول قیمت‌گذاری خرما صنف کشاورزان است/ خرید تضمینی 700 تومان زیر قیمت

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی احمدی ظهر امروز در نشست بررسی قیمت خرید تضمینی خرما در آبپخش اظهار داشت: کشاورزی از صنایع مهم دشتستان محسوب می‌شود و در تمام گستره جغرافیایی این شهرستان تاثیر و نفوذ قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه معیشت مردم دشتستان با کشاورزی رابطه‌ای مستقیم دارد، افزود: با توجه به اشتغال بخش اعظمی از مردم دشتستان در صعنت کشاورزی معیشت آنها وابستگی شدیدی به این مساله دارد و تقویت بنیه کشاورزی به بهبود معیشت و زندگی مردم این شهرستان منجر می‌شود.

رئیس صنف کشاورزان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: توجه به بخش خصوصی در صنعت کشاورزی از عواملی است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد پایدار در این صنعت شود، ولی در سال‌های گذشته شاهد بی‌توجهی دولتمردان به بخش خصوصی در این صنعت بوده‌ایم.

احمدی بیان داشت: بر اساس قوانین موجود قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی بر عهده صنف کشاورزان است، ولی در طول چهار سال فعالیت این صنف، قیمت‌گذاری محصول خرما توسط صنف انجام نشده و دولت به‌صورت مستقیم این کار را انجام داده است.

وی اضافه کرد: در ارتباط با وضعیت قیمت خرما صنف کشاورزان دشتستان تلاش و پیگیری‌های وافری داشته و در این خصوص ماهیانه قیمت تولید محصول خرما را آنالیز و به‌منظور بهبود وضعیت بازار خرما و تعیین قیمت تضمینی مناسب آن‌را به مسئولان مرتبط استانی اعلام می‌کنیم.

این مسئول اذعان داشت: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته قیمت تولید هر کیلوگرم خرما برای کشاورزان دشتستانی 1115 تومان است و در صورت بسته‌بندی خرما توسط کشاورزان، هزینه تولید هر کیلوگرم محصول خرما به 1500 تومان افزایش می‌یابد.

رئیس صنف کشاورزان شهرستان دشتستان عنوان کرد: قیمت تضمینی اعلام شده در شرایط فعلی 800 تومان است که هزینه‌ای کم‌تر از مجموع هزینه‌های تولید محصول است و به‌منظور دفاع از کشاورزان اعتراض خود نسبت به این موضوع را به مسئولان استانی اعلام کرده‌ایم.

احمدی ابراز داشت: در ماه‌های گذشته جلسات مختلفی با مسئولان استانی در ارتباط با وضعیت قیمت تولید محصول خرمای دشتستان داشته‌ایم، ولی تاکنون نتیجه خاصی محقق نشده است.

وی تاکید کرد: وقتی تسهیلات خرید خرما در اختیار تاجران خرمای استان قرار می‌گیرد، باید آنها را ملزم به خرید خرما از کشاورزان منطقه بکنیم.

انتهای پیام/2452/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول