اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شاخه خرما در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر خبر داد

افزایش 40 درصدی تولید خرما در استان بوشهر

نماینده شاخه خرما در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر از افزایش 40 درصدی تولید خرما در این استان خبر داد.

افزایش 40 درصدی تولید خرما در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین روزی‌طلب ظهر امروز در نشست بررسی قیمت خرید تضمینی خرما در آبپخش اظهار داشت: صنعت کشاورزی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهمی است که استان بوشهر در خود جای داده و باید از این صنعت برای توسعه و اعتلای استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تلاش برای بهبود وضعیت بازار خرما مساله مهمی است که تمامی فعالان در زمینه تولید خرما و صنایع مرتبط با خرما به آن توجه دارند و در این ارتباط پیگیری و تلاش می‌کنند.

نماینده شاخه خرما در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ابزار موجود از عواملی است که فعالان عرصه خرما باید به‌صورت اساسی مورد توجه قرار دهند.

روزی‌طلب بیان داشت: تنوع در بسته‌بندی خرمای تولیدی کشاورزان استان و جلوگیری از خام‌فروشی محصول خرمای تولیدی استان از مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استاندار اجباری برای خرمای تولیدی استان بوشهر وجود ندارد، اضافه کرد: تعریف و ایجاد استانداردهای لازم در بازار خرما موضوعی تاثیرگذار در بهبود وضعیت بازار خرمای تولیدی استان بوشهر خواهد بود.

این مسئول اذعان داشت: بخشی از خرمای تولیدی استان در اختیار واحدهای سنتی بسته‌بندی خرما قرار می‌گیرد، از این رو باید توجه بیشتری به این واحد‌ها داشته باشیم.

نماینده شاخه خرما در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر عنوان کرد: عدم نظارت بهداشتی بر واحد‌های سنتی بسته‌بندی خرما از مسائلی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم.

روزی‌طلب ابراز داشت: خرید تضمینی خرما از مسائلی است که هرساله کشاورزان به آن توجه دارند و با دقت و حساسیت خاصی مسائل پیرامون این موضوع را بررسی می‌کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی قریب به 500 میلیارد ریال برای خرید تضمینی خرمای تولیدی کشاورزان استان بوشهر نیاز است، ولی با توجه به بودجه انقباضی دولت امکان تحقق آن وجود ندارد.

نماینده شاخه خرما در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با اشاره به ارائه تسهیلات خرید خرما به واحدهای بسته‌بندی خرما گفت: به‌منظور ارائه تسهیلات به واحدهای بسته‌بندی خرما با صندوق مهر امام رضا (ع) استان بوشهر رایزنی‌هایی داشته‌ایم.

روزی‌طلب بیان داشت: بر اساس اطلاعات موجود در سال جاری میزان خرمای تولیدی استان بوشهر 40 درصد افزایش یافته است، ولی به همین میزان آفات خرما نیز افزایش داشته است.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول