اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

40 اثر به دبیرخانه جشنواره پویانمایی ارسال شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: استان گلستان میزبان دائمی جشنواره پویانمایی رضوی است که سال جاری نیز از سراسر کشور بالغ بر 40 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

40 اثر به دبیرخانه جشنواره پویانمایی ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار داشت: فلسفه نامگذاری این روزها به نام دهه کرامت این است که انسان‌ها قدر خویش را بدانند و با توسل و تمسک به ائمه اطهار اسباب کرامت و ارجمندی خویش را بیابند.

وی ادامه داد: وجود مقدس امام رضا(ع) در این سرزمین ولایتمدار، منشاء آثار و برکات فراوانی بوده و خواهد بود که زبان از ذکرش قاصر است.

250 کانون فرهنگی مساجد در گلستان وجود دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به برنامه‎های کانون فرهنگی مساجد استان گلستان خاطرنشان کرد: در 250 کانون فرهنگی در استان گلستان برنامه‎های فرهنگی و هنری متنوعی شامل نمایشگاه، ایستگاه صلواتی، شعرخوانی، نشست‎های قرآنی، تجلیل ازفعالان قرآنی انجام خواهد شد.

وی افزود: بخش دوم برنامه‎های این هفته برنامه‎های کودک و نوجوان است که برای نخستین بار در استان گلستان هفته فرهنگ رضوی به توانمندی‎های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان استان گلستان زینت یافته است.

منتظری گفت: بخش بعدی برنامه‎های این هفته جشنواره پویانمایی رضوی است که استان گلستان میزبان دائمی جشنواره پویانمایی رضوی است و سال جاری نیز از سراسر کشور بالغ بر 40 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

پویانمایی هنری است برای انتقال فرهنگ دین و انقلاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: از زمانی که استان گلستان میزبان جشنواره پویانمایی رضوی شد، شاهد رشد و ارتقای صنعت پویانمایی در استان گلستان بوده‎ایم.

منتظری افزود: قبل از این اتفاق علاقه و نشانه قابل دفاعی از این صنعت در استان دیده نمی‎شد و افراد محدودی به این کار می‎پرداختند.

وی ادامه داد: اما امروز شاهد رشد و بالندگی و شکوفایی استعدادها و چهره‎های مستعد در حد یک صنعت نوپا در صنعت پویانمایی بوده‎ایم.

منتظری تاکید کرد: ما امروز برای انتقال آموزه‎ها و پیام‎های دینی و انقلاب اسلامی به این صنعت نیازمندیم.

وی بیان کرد: پویانمایی در گروه معدود هنرهایی است که زبان بین‎المللی دارد و با این رسانه موثر می‎توان در گستره بین‎المللی از انقلاب و آرمان‎ها سخن گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: ثمره بعدی این میزبانی ارتقاء تراز فرهنگی و هنری استان گلستان در گستره ملی است، زیرا هر شرکت‌کننده‎ای که به گلستان می‎آید یک سفیری است که در بازگشت به محل زندگی خود از قابلیت‎ها و ظرفیت‎های این استان سخن خواهد گفت.

انتهای پیام/83004/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول