اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

تالار «نگاه» گرگان بهترین مدل تئاتر شهر در کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تالار تئاتر شهر گرگان که تالار «نگاه» نام دارد به عنوان کاملترین و بهترین مدل تالار تئاتر شهر در کشور است.

تالار «نگاه» گرگان بهترین مدل تئاتر شهر در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم و مبرم هر استان برای ارتقای سطح فکری و فرهنگی فضای فرهنگی مناسب و استاندارد است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات استان گلستان در حوزه فرهنگ فقدان فضای تخصصی برای فعالیت‎های فرهنگی و هنری بوده است و تالار فخرالدین اسعد گرگانی به تنهایی پاسخگوی نیازها و انتظارات اصحاب فرهنگ و هنر نبود.

منتظری افزود: به همین دلیل با حمایت معاونت فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقدمات شکل‎گیری نخستین تالار اختصاصی در شهر گرگان فراهم و تالار تئاتر شهر گرگان افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: عنوانی که برای این تالار انتخاب شده است هنوان «نگاه» است و این تالار، تالار «نگاه» نام دارد. این تالار 268 متر مربع وسعت دارد و ظرفیت این تالار در حال حاضر 130 نفر است که تا 190 نفر قابلیت افزایش دارد.

منتظری بیان کرد: این تالار از نظر طبقه‎بندی از جمله تالارهای دو سویه و چندسویه است که از چند جنبه مخاطبان می‎توانند برنامه‎ها را مشاهده کنند.اعتبار این تالار بالغ بر 250 میلیون تومان است.

فعالیت تالار «نگاه» از مهرماه آغاز می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: تا کنون در سطح کشور هفت تالار شهر به بهره‎برداری رسیده که تالار «نگاه» در استان گلستان بهترین و کاملترین مدل تئاتر شهر کشور است.

وی اضافه کرد: تمام استانداردهای صوتی و تصویری در این تالار رعایت شده و به عنوان الگو و نمونه برای کل کشور است.

منتظری تاکید کرد: این تالار بخش‎های مختلفی دارد که سالن انتظار که در روزهای گذشته ایجاد شده، اتاق گریم، اتاق نور، اتاق صوت و سرویس‎های بهداشتی از جمله امکانات این تالار است و سعی شده تمام امکانات مورد نیاز برای یک تالار در این مکان فراهم شود.

وی افزود: فعالیت این تالار در روزهای ابتدایی مهرماه سال جاری به صورت تخصصی آغاز می‎شود و هنرمندان استان گلستان از یک انتظار طولانی مدت خارج خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: امکان اجراهای کوچک و محدود نیز در گرگان و در این تالار بیشتر فراهم خواهد شد و تالار فخرالدین اسعد گرگانی کمی استرحت خواهد کرد.

منتظری اظهار داشت: شکل‎گیری این تالار باعث می‎شود در حوزه تئاتر و موسیقی کارهای تخصصی بیشتری نسبت به گذشته انجام گیرد.

وی در پایان ابراز داشت: این تالار با یک تلاش جهادگونه به بهره‎برداری رسید و امیدواریم با ایجاد این تالار آرام آرام افزایش کمی و کیفی فعالیت‎های هنری به ویژه در عرصه تئاتر و موسیقی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/83004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول