اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

اعلام حضور 5 کشور خارجی در جشنواره تجسمی/ رقابت برای جوانان جهان اسلام فراهم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اعلام حضور هنرمندان پنج کشور خارجی برای شرکت در بیستمین جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی جوانان به میزبانی شهرستان علی‎آبادکتول خبر داد.

اعلام حضور 5 کشور خارجی در جشنواره تجسمی/ رقابت برای جوانان جهان اسلام فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: کشورهای لبنان، هند، بلاروس، صربستان و قزاقستان تا این لحظه حضورشان قطعی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 3 هزار و 500 هنرمند از طریق سایت برای شرکت در جشنواره تجسمی ثبت‎نام کرده‎اند و گروه سنی شرکت‎کنندگان از 16 تا 25 سال است.

امکان فروش آثار هنرمندان در جشنواره فراهم نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه امکان فروش آثار هنرمندان در جشنواره فراهم نیست، افزود: شرایط سفارش برای آثار وجود دارد، زمینه تولید نیز برای هنرمندان فراهم است اما دو روز فرصت برای جمال و کمال اثر کافی نیست.

منتظری از چاپ کتاب ویژه جشنواره هنرهای تجسمی خبر داد و ابراز امیدواری کرد نتیجه جشنواره به لحاظ کمی و کیفی بهتر، باشکوهتر و دیدنی‎تر از سال‎های پیشین باشد.

وی با بیان اینکه این جشنواره تنها جشنواره زنده و تجسمی ایران است، خاطرنشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی تنها جشنواره‎ای است که جوانان جهان اسلام به شکل حضوری با یکدیگر به رقابت می‎پردازند.

جشنواره تجسمی با هدف تقویت مبانی هنر نظری اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: خلق اثر هنرمندان در این جشنواره به صورت حضوری است برخلاف سایر جشنواره‎ها که بر مبنای آثار ارسالی داوری شکل می‎گیرد.

منتظری در خصوص برنامه‎های جشنواره بین‌المللی تجسمی جوانان گفت: یکم شهریور ورود کاروان‎های هنری از داخل و خارج کشور را خواهیم داشت و مجموعه ظرفیت‎های پذیرایی و اقامتی شهرستان علی‎آبادکتول برای اسکان هنرمندان پیش‎بینی شده است.

وی با بیان اینکه در روز دوم شاهد افتتاح جشنواره تجسمی خواهیم بود، اذعان کرد: مراسم آغازین جشنواره از گلزار شهدای گمنام شهرستان علی‎آبادکتول آغاز می‎شود و ادامه برنامه‎ها نیز در داخل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول پیگیری می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تدارک ویژه برنامه‎هایی همزمان با افتتاح جشنواره خبر داد و اظهار داشت: همایش علمی حکمت، کارگاه آموزشی و تخصصی برای هنرمندان پیش‎بینی شده است که این اقدامات با هدف تقویت مبانی هنر نظری اسلامی در بین هنرمندان انجام می‎شود.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول