اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

استعدادهای قرآنی جاذبه‌آفرین است/ ترویج قرآن سبب انزوای ناهنجاری‎ها می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه ظهور و بروز استعدادهای قرآنی به پیشبرد اهداف قرآن کمک می‌کند، گفت: استعدادهای قرآنی برای جامعه جاذبه‌آفرین است که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

استعدادهای قرآنی جاذبه‌آفرین است/ ترویج قرآن سبب انزوای ناهنجاری‎ها می‎شود

غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی باید همواره یکی از اولویت‎های جامعه اسلامی باشد تا در راستای آن رفتار انسانی رنگ و بوی معنویت به خود بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ترویج قرآن سبب انزوای ناهنجاری‎ها می‎شود، تصریح کرد: خانوده‎ها خط مقدم تربیت فرزندانی مبتنی بر آموزه‎های دینی هستند.

استقبال گلستانی‎ها از کاروان نور به رشد مضاعفی رسیده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب و کاروان نور دو رخداد جاذب و پرمخاطب برای مردم استان است، متذکر شد: تنوع برنامه‎ها سبب شده تا میزان استقبال از این کاروان نورانی به رشد مضاعفی برسد.

منتظری استقبال جوانان و نوجوانان را از کاروان نور نشان از تاثیرگذاری آن دانست و افزود: میزان اثرگذاری تحولات فکری و معنوی افراد قابل احصاء نیست چراکه در حوزه فرهنگ کمّی ‎کردن ارزیابی‎ها واقعاً کار سخت و دشواری است.

وی با اشاره به یکی از ویژگی‎های کاروان نور در گلستان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار ویژه‎برنامه کاروان نور را برای خواهران و برادران اهل سنت در شهرستان آق‎قلا برگزار کردیم که با اجتماع باشکوهی در مسجد اهل سنت مواجه شد.

در برگزاری کاروان نور با مشکلات مالی مواجه بودیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه اثرگذاری تحولات فرهنگی زودهنگام نیست، یادآور شد: اقدامات فرهنگی اثرات خود را در درازمدت نشان می‎دهند.

منتظری افزود: مدیران فرهنگی استان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و ... نسبت به اجرای کاروان نور در استان اهتمام داشتند که لازم است این اقدام فرهنگی هر ساله اجرا شود.

وی اظهار داشت: امسال با وجودی که از لحاظ اعتبارات مشکل جدی وجود داشت اما همه متفق بودند که به هر شکلی شده اجرای این برنامه روی زمین نماند.

با 60 میلیون تومان نسبت به اجرای برنامه‎های کاروان نور اقدام کردیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص میزان اعتبارات موردنیاز برای اجرای کاروان نور خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد این کاروان در همه شهرهای استان اجرای برنامه داشته باشد حداقل 100 میلیون تومان هزینه نیاز داشت ولی اکنون با 60 میلیون تومان نسبت به اجرای آن در سطح استان اقدام کردیم.

منتظری با بیان اینکه برنامه‎های کاروان نور محدود به یک شهرستان نمی‎شود، گفت: صدا و سیمای استان برنامه‎های مختلف این کاروان را در سطح استان ضبط و پخش می‎کند که البته چنین برنامه‎ای در سطح کشور در نوع خود بی‎نظیر است.

انتهای پیام/83001/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول