اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان عنوان کرد

طرح خبرنگار فصلی در چند قدمی اجرا/ صدور مجوز 30 نشریه در دولت‎های نهم و دهم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص طرح پیشنهادی خبرنگار فصلی گفت: تا پایان مردادماه امسال طرح پیشنهادی خبرنگار فصلی به معاونت فرهنگی مطبوعات ارسال و پس از جامعیت این طرح بر اساس شاخصه‎ها مبادرت به معرفی خبرنگار فصلی خواهیم کرد.

طرح خبرنگار فصلی در چند قدمی اجرا/ صدور مجوز 30 نشریه در دولت‎های نهم و دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: به دلیل اینکه برای اجرای طرح خبرنگار فصلی به یک فرمت قابل دفاع نرسیدیم و در مقام عمل نیز کاستی‎هایی وجود داشت نتوانستیم نسبت به معرفی خبرنگار فصلی اقدام کنیم که انتظار است با استفاده از ظرفیت فکری خانه مطبوعات در این راستا گام‎های ارزشمندی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح خبرنگار فصلی، کار را برای ما در روز خبرنگار در معرفی برترین‎های رسانه هموارتر می‎کند، افزود: بر اساس معدل‎گیری چهار فصل می‎توانیم به معرفی خبرنگار برتر در حوزه رسانه مبادرت کنیم.

تاریخ مطبوعات گلستان باید گردآوری شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ نوید حضور مطبوعات را در حوزه‎های استانی و ملی داد و تصریح کرد: خانه مطبوعات می‎تواند مدلی برای حضور موثر هفته‎نامه‎ها و مطبوعات استان تعریف کند تا زمینه مشارکت خبرنگاران در جشنواره‎های ملی نیز فراهم شود.

منتظری، گردآوری تاریخ مطبوعات گلستان را یک ضرورت اساسی برشمرد و اضافه کرد: فعالیت‎ها و تلاش‎های صورت گرفته در حوزه مطبوعات باید به صورت مجموعه‎ای مدون درآید همچنین نقش‎آفرینان حوزه مطبوعات نیز باید شناسایی و معرفی شوند.

این مسئول افزود: لازم است هم نگاه اسنادی به تاریخ مطبوعات استان داشته باشیم و هم نگاه به عصر معاصر کنیم تا نقاط ضعف و قوت احصا شود.

احصا دقیق و رزومه خبرنگاران با صدور کارت خبرنگاری محقق می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه مراسم نکوداشت روز خبرنگار در نگاه کارنامه‎ای سیر صعودی به لحاظ کیفی و کمی داشته، خاطرنشان کرد: نحوه نکوداشت و تقدیر از خبرنگاران باید در اوج خود قلمداد شود.

منتظری با بیان اینکه دعوت از خبرنگاران اصحاب رسانه به مفهوم خبرنگار واقعی انجام نشده، گفت: این مراسم با رویکرد عام و فراگیر انجام گرفت و از نقش‎آفرینان حوزه رسانه که حتی خبرنگار هم نیستند در این مراسم دعوت شد.

وی با اشاره به اینکه احصا دقیق و رزومه خبرنگاران با صدور کارت خبرنگاری محقق می‎شود، اذعان داشت: از پایان مردادماه امسال نسبت به صدور کارت خبرنگاری اقدام خواهیم کرد و صدور کارت بر مبنای اطلاعات خبرنگاران پس از تکمیل در سایت سمان انجام خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه مجوز نشریه در دولت‎های نهم و دهم نسبت به دولت‎های گذشته افزایش چشمگیری داشته، اذعان داشت: قبل از دولت‎های نهم و دهم مجوز 22 نشریه صادر شد اما این رقم در دولت‎های نهم و دهم به صدور 30 مجوز در حوزه نشریات رسید.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول