اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از اقدامات دولت برای بانوان گزارش می‌دهد

بانوانی که در دولت نهم و دهم مورد توجه قرار گرفتند/ احداث پارک‌های ویژه‌ برای بانوان زنجانی

در دولت‌های نهم و دهم اقدامات خوبی برای بانوان صورت گرفت که باید این اقدامات در دولت جدید نیز ادامه و برای رفاه بیشتر بانوان بیش از پیش تلاش شود.

بانوانی که در دولت نهم و دهم مورد توجه قرار گرفتند/ احداث پارک‌های ویژه‌ برای بانوان زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بانوان حدود 50 درصد جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند که باید بیش از پیش به این قشر توجه شود.

زنان و بانوان از ارکان اساسی جامعه بوده و عالی‌ترین نقش سازنده را با عناوین همسر و مادر در دوایر زیستی انسانی دارا هستند و بدین خاطر است که اگر بانوان در جامعه‌ای سالم و با کمال و عفت پیشه باشند و از انحرافات بنیان برانداز بدور باشند، آن جامعه در کمال سعادت اخلاقی و سعادت انسانی خواهد بود.

با توجه به نتایج سرشماری‌های از جمله سرشماری سال 1390 سهم زنان استان از کل جمعیت 50 درصد می‌باشد که ضرورت توجه به امور زنان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را ضروری می‌سازد.

*کمیته اشتغال بانوان در استان زنجان

با تدبیر استاندار و توجه جدی و نگاه کاربردی ایشان به مبحث اشتغال بانوان این مهم جزو اولویت‌های مجموعه مدیریتی استان تعیین و کمیته اشتغال بانوان به ابتکار محمد رئوفی‌نژاد با هدف بررسی مشکلات موجود بر سر راه اشتغال بانوان به ویژه زنان خود سرپرست و رفع موانع موجود، تشکیل و با تدبیر و برنامه‌ریزی‌های مناسب و اقدامات مؤثر نقش مهمی در حوزه اشتغال‌زایی برای بانوان داشته است.

هماهنگی لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط و بحث‌های کارشناسی در راستای ایجاد شغل مناسب بانوان، اجرای طرح‌های متعدد در راستای فعالیت زنان در بخش‌های کارآفرینی و خود اشتغالی در استان موجب پویایی بیشتر این قشر و تحول چشمگیر در اشتغال‌زایی آنان شده است.

*احداث پارک‌های ویژه بانوان

به منظور استفاده بهینه از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای رفاه حال بانوان و دختران جوان منطقه، طرح ایجاد پارک ویژه بانوان در سطح شهرستان‌ها در جلسه کارگروه بانوان از سوی استاندار پیشنهاد و عملی شد.

پارک بانوان در شهر زنجان در مساحتی بالغ بر 20 هکتار در دو فاز احداث شد که فاز نخست تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و دارای امکاناتی از قبیل سوله ورزشی، فرهنگسرای بانوان، کافی شاپ، پارک کودک، زمین بازی‌های توپی، ست ورزشی بانوان و کودکان و هشت غرفه برای اشتغال‌زایی بانوان است.

همچنین در فاز دوم نیز فرهنگسرای بانوان و سوله ورزشی در حال آماده‌سازی است.

فرهنگسرا 35 درصد و سوله ورزشی 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که اشتغال‌زایی این طرح‌ها 20 نفر است.

همچنین پارک بانوان قیدار در مساحتی به متراژ چهار هکتار و در سال 89 توسط استاندار کلنگ‌زنی شده است که در دست تکمیل است.

پارک بانوان ابهر نیز با نام بوستان ترنم در مساحتی به متراژ 3 هزار و 500 متر مربع در حال بهره‌برداری است.

پارک بانوان هیدج نیز در مساحتی بالغ بر 1.5 هکتار در حال بهره‌برداری است.

پارک بانوان خرم‌دره در مساحتی بالغ بر 7 هکتار و پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال تکمیل است.

*طرح احداث فرهنگسراهای بانوان در سطح استان

طرح ایجاد فرهنگسرای بانوان نیز از ابتکارات استاندار زنجان در راستای ایجاد فضای مناسب و مؤثر برای همکاری و مشارکت نهادینه زنان و فراهم آوردن امکانات لازم برای برنامه‌ریزی و سازماندهی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و افزایش آگاهی آنان به اجرا در آمد.

فرهنگسرای بانوان استان با نام کوثر در تاریخ ششم آذر سال 88 و با حضور استاندار زنجان افتتاح و در راستای بستر سازی لازم در زمینه تحکیم بنیاد خانواده و فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی آغاز به کار کرد.

دومین فرهنگسرای بانوان زنجان به متراژ یک هزار و 500  متر مربع، در سال 1390 در محل پارک بانوان شهر زنجان توسط استاندار کلنگ‌زنی و تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای شهرستان‌های خدابنده،ابهر، ایجرود، خرم‌دره و طارم نیز با اختصاص زمین، مطالعات اولیه برای ایجاد فرهنگسرا آغاز شده است.

*طرح مجتمع تولیدی صنعتی بانوان زنجان

در راستای تقویت و اشتغال پایدار برای بانوان استان با تصویب کارگروه اشتغال و تاکیدات استاندار، اراضی موصوف در شهرک صنعتی اشراق زنجان با طی مراحل اخذ جواز تاسیس واحد تولیدی از سازمان صنعت و تجارت و مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی برای طی مراحل اداری آماده واگذاری است.

قیمت واگذاری به قیمت تمام شده بدون اخذ سود و کارمزد با تسهیلات ویژه 20 درصد نقد والباقی طی اقساط 40 ماهه بدون بهره است.

به هر حال در طی هشت سال گذشته اقداماتی در راستای اشتغال و رفاه بانوان انجام شده که هر چند خوب اما کافی نبوده است که باید این اقدامات توسط مسئولان در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد تا پیش از پیش شاهد نشاط و شادابی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/2308/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول