اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی هشتمین همایش بین‌المللی ترویج زبان فارسی خبر داد

ارسال 1200 مقاله به هشتمین همایش بین‌المللی ترویج زبان فارسی در زنجان

دبیر علمی هشتمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی از ارسال هزار و 200 مقاله به این همایش در زنجان خبر داد.

ارسال 1200 مقاله به هشتمین همایش بین‌المللی ترویج زبان فارسی در زنجان

امیر مومنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هشتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در روزهای 17 تا 19 شهریورماه سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی محل برگزاری این همایش را دانشگاه زنجان اعلام کرد و افزود: هشتمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، واحد پژوهش‌های علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دستگاه‌های دولتی استان زنجان برگزار می‌شود.

دبیر علمی هشتمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی با اعلام اینکه برگزاری این همایش از طریق فراخوان در آبان‌ماه و آذرماه سال گذشته به اطلاع علاقه‌مندان فرهنگ و ادب فارسی در داخل و خارج از کشورمان رسیده است، تصریح کرد: از هزار و 200 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش 400 مقاله پذیرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 100 مقاله در روزهای همایش ارائه می‌شود، اضافه کرد: این مقاله‌ها در سه مکان تعیین شده توسط نویسندگان و محققان آنها در دانشگاه زنجان ارائه می‌شوند.

مومنی ادامه داد: همچنین این مقاله‌ها در 36 نشست تخصصی حوزه‌های مختلف زبان و ادب فارسی و زبان‌شناسی در روزهای برگزاری همایش ارائه می‌شوند.

وی به چاپ مجموعه مقالات هشتمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی اشاره کرد و گفت: 250 مقاله به صورت نرم‌‌افزار در دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان تنظیم، تهیه و اجرا می‌شود.

دبیر علمی هشتمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی از حضور 60 استاد برتر از داخل و خارج کشورمان در این همایش خبر داد و افزود: این اساتید مسئولیت اداره نشست‌های تخصصی را بر عهده دارند.

وی گفت: همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی فرصت مناسبی است تا محققان و پژوهشگران به ویژه دانشجویان زبان فارسی با حوزه‌‌های مرتبط با علوم اسلامی آشنا شده و با دیدار چهره به چهره با اساتید از حضور آنها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/73008/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول