اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس اخلاق اسلامی:

کرامت بدون ولایت‌مداری ناممکن است‌

یک مدرس اخلاق اسلامی، انقلاب و ولایت فقیه را دو ثمره ماندگار از مکتب امام صادق(ع) دانست و گفت: کرامت بدون ولایت‌مداری ناممکن است.

کرامت بدون ولایت‌مداری ناممکن است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، یادواره 420 شهید شهرستان تاکستان عصر امروز با حضور پرشور مردم شهیدپرور شهرستان تاکستان در مسجد حجتی این شهر برگزار شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این یادواره با بیان اینکه در دنیای کنونی پیام‌ها و درس‌های فراوانی بر اساس زندگی و سیره امام صادق(ع) برای نسل‌های جامعه وجود دارد، بر ضرورت توجه به آرمان‌های اسلامی تأکید کرد.

آیت‌الله عباس کعبی، حفظ و احیای اسلام ناب از انحرافات فکری، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی، ساخت درونی ملت و استحکام جامعه بر مدار علم، ایمان و تقوا و همچنین ارائه الگوی شاخص از شیعه در عصر حاضر را جزو بندهای خاصه سیره امام صادق(ع) برشمرد و افزود: توجه به نیازهای مردم به ملت، توجه به وحدت اسلام، زنده کردن پیام عاشورا، ترویج امامت الهی به رهبری الهی و مسئله مهدویت، طراحی الگوی مناسب حفظ دین در عصر غیبت با محوریت حوزه‌های علمیه، مرجعیت شیعه و ولایت فقیه بخش دیگری از ویژگی‌های سیره این امام بزرگوار است.

وی، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را ثمره و برکاتی از مکتب امام صادق(ع) دانست و بر ضرورت حرکت در افق الهی و احیای مجلس عزا و شهادت امام صادق(ع) بنابر روایت امام عسگری و مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی تأکید کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فلسفه دستیابی به کرامت را بر پایه دو عنصر بنیادین عقل و راهنمایی انبیای الهی ذکر کرد و اذعان داشت: خداوند متعال برای بهره‌مندی از عقل و پیام انبیای الهی و ترسیم نقشه کامل زندگی انسان‌ها، جهان هستی و آفرینش را در تصویر به چنگ انسان قرار داده است.

کعبی عنوان کرد: خداوند به انسان این ظرفیت و توانمندی را نیز داده است تا در پرتو حکمت، قدرت، تدبیر، عقلانیت، معنویت، بهره‌مندی از مواهب و امکانات طبیعی و نعمت‌های الهی شاخص سرسبد هستی شده و به خوشبختی و سعادت برسد.

وی ادامه داد: دست‌یابی انسان به خوشبختی و سعادت البته مشروط به پیروی از رهبری تاکنون استوار بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انسان با پیروی از ولایت به این مقام می‌رسد تا بر پایه کرامت الهی و به فعلیت رساندن عقل به نقشه زندگی، مواهب، امکانات طبیعی و استعداد خدادادی به کمال برسد و نقشه هستی، آفرینش و کمال نیز هیچ‌گاه بدون امام و رهبر به سرانجام و مقصود نمی‌رسد و انبیای الهی همواره نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

کعبی بیان کرد: رهبری با ترسیم سیاست‌‌های کلی و امیددهی، اجرا و تصحیح راهبرد‌ها و ارائه هشدار‌های لازم در زمان‌های خطر جامعه را به سرمنزل مقصود ‌رسانده و پیامبران همواره برای رضای الهی تلاش کرده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در جامعه اسلامی کرامت، عزت و عظمت بدون وجود امام و پیشوای الهی و بدون گنجینه علم، معرفت، معنویت و فضیلت ائمه به سرمنزل مقصود نمی‌رسد و گمراهی به بار می‌‌آورد.

کعبی ابراز داشت: در قرآن کریم آمده است که در قیامت و پس از برپایی روز محشر مردم بر پایه افکار، اندیشه‌ها، عواطف، احساسات و موضع‌گیری هایی که نسبت به امامت الهی داشته‌اند، محشور و کسانی که زیر پرچم امام حق ایستاده باشند رستگار می‌شوند.

وی عنوان کرد: همچنین کسانی هم که در زیر پرچم طاغوت، مستکبران، مفسدان، کج‌اندیشان و ستمگران ایستادگی کنند، جهنمی می‌شوند.

کعبی با بیان اینکه تجلی پیشوایی در دنیا نجات و سعادت و در آخرت هلاک و بدبختی است، خاطرنشان کرد: اینکه انسان در دنیا صرفاً خود را به نماز، روزه و حج مشغول کند و نسبت به امامت، رهبری و سرنوشت اجتماعی بی‌تفاوت باشد، به طور قطع مایه هلاک و نابودی است و به نجات نمی‌رسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: کسانی که با ولایت‌مداری، شهید پروری، شرکت در نمازجمعه و جماعات و نیز تحمل سختی‌ها، در راه عظمت اسلامی تلاش می‌کنند، به طور قطع با کسانی که در این مسیر نیستند، تفاوت دارند.

وی با بیان اینکه فلسفه آفرینش بدون جلوداری، پیشداری و پیشگامی امام به سرانجام نمی‌رسد، اذعان کرد: همچنین کسانی که کتاب سرنوشت و کارنامه سرانجام هستی خود را بر پایه تبعیت از امام و ولی قرار دهند، به طور حتم در روز محشر اهل نجات هستند و در مقابل افراد بی‌بصیرت رستگار می‌شوند.

انتهای پیام/77005/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول