اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم:

جرئت ایستادگی برابر دشمن به برکت ولایت‌مداری است

عضو هیئت علمی مؤسسه بین‌المللی پژوهشی امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه برکت ولایت‌مداری هراس بر نظام سلطه انداخته است، جرئت ایستادگی برابر دشمن را ناشی از برکات ولایت‌مداری خواند.

جرئت ایستادگی برابر دشمن به برکت ولایت‌مداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام سیداحمد رهنمایی عصر امروز در جمع مردم منطقه رامند بر ضرورت الگوگیری از زندگانی ائمه اطهار(ع) در جامعه تأکید کرد.

رهنمایی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا از جمله در منطقه رامند فریضه شهادت را همانند چشمه‌ روان در جامعه عنوان کرد و افزود: خاک‌ها و گلزارهای متبرک این دسته تا قیامت منشأ عشق و دلدادگی برای افراد خداجو است.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا روز به روز مشق شهادت در جامعه، جاری و بر هم‌پیمانان با فرهنگ ایثار و خدامحوری افزوده شود.

رهنمایی لزوم اشاعه فرهنگ امام معصوم و عاشورا را خواسته ایثارگران و شهدای انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: با اندیشه و تعمق در حقیقت ماجرای عاشورا می‌توان دریافت که در صحنه عظیم کربلا نیز جبهه باطل برابر حق با ننگ شکست خورد و جز ننگ و عجز چیزی از خود بر جای نگذاشت.

وی آوازه جمهوری اسلامی را ناشی از الگوهای غیرت، شرف، محبت و برکت خون پاک شهدا زبانزد ملت‌های جهان دانست و خاطرنشان کرد: شهدا در ایام جنگ تحمیلی به خواست ولی‌امر مسلمین در صحنه نبرد حضور یافتند و امروز ایران به عنوان مظهر قدرت می‌درخشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: امروز پس از گذشت سه دهه از ابتدای انقلاب اسلامی نام، یاد و خاطره شهدا در قلب‌های ملت زنده بوده و تجلی یافته است.

رهنمایی با بیان اینکه شهدا برای تجلی ارزش‌های دینی به فرمان ولایت رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شدند و امروز حیات بشریت به آن‌ها وابسته است، عنوان کرد: در تعابیر زیارت عاشورا نیز بر اصل الگوگیری از شهدا تأکید شده و امروز عنصر ولایت به مظهر و منشأ تمام ارزش‌های عالی انسانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه هراس و هیاهوی امروز نظام سلطه به برکت ولایت‌مداری ملت ایران است، ادامه داد: دارا بودن روحیه ولایت‌مداری به جوانان دیروز جرئت داد تا با جانفشانی در صحنه نبرد حق علیه باطل، از جسم و نفس خاکی خویش بگذرند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام ‌خمینی(ره) توان و قدرت معنوی جمهوری اسلامی و هم‌نوایی با ملت‌های مستضعف را ثمره و برکت خون شهدا دانست و گفت: امروز ملت ایران با اقتدار، در برابر متجاوزان ایستادگی کرده و اجازه پایمال شدن خون پاک شهدای انقلاب اسلامی را به دشمنان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) با شکست پهلوی و استقرار انقلاب اسلامی آبرو و شرف را به ملت ایران بازگرداند، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی در طول حیات خویش با تکیه بر قدرت ولایت فقیه برابر تجاوز‌های سخت و نرم ایستادگی کرده و با پایداری بر آرمان‌ها مسیر خویش را هموار ساخته است.

انتهای پیام/77005/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول