اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مراسم تحلیف

سروی‌ها رئیس شورای شهر مشهد شد / معرفی انتظاری به عنوان سرپرست شهرداری

با برگزاری مراسم تحلیف چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، اعضای جدید، محمدکمال سروی‌ها را به عنوان رئیس این دوره انتخاب کردند.

سروی‌ها رئیس شورای شهر مشهد شد / معرفی انتظاری به عنوان سرپرست شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نخستین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی مشهد ظهر امروز در فرمانداری به منظور برگزاری آیین تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه تشکیل شد.

بعد از برگزاری مراسم تحلیف و قرائت متن سوگندنامه، کار اعضای شورای شهر رسماً آغاز شد و اعضا در اولین دستور کار، هیئت رئیسه جدید را انتخاب کردند.

براین اساس محمد کمال سروی‌ها با 25 رای رئیس، محسن انتظاری هروی با 24 رای نایب رئیس، محمود عامری فرد با 25 رای خزانه‌دار و محمد اصفی یزدی و برزو دبیریان هر 2 با 25 رای به عنوان منشی‌های اول و دوم شورای شهر مشهد انتخاب شدند.

ابوالفضل انتظاری، معاون سابق اداری مالی شهرداری مشهد نیز به سمت سرپرست شهرداری منصوب شد.

در این جلسه عباس شیرمحمدی، رئیس سابق شورای شهر مشهد گفت: در دوره قبلی شوراها با تصویب قانون خودکفایی شهرداری‌ها در مجلس، تامین درآمدها بر عهده شهرداری‌ها قرار گرفت اما در چند ماه اخیر بیش از 900 میلیارد تومان از حساب شهرداری‌ها برداشت و قانون نیم درصد حق کتابخانه‌ها بر خلاف نظر شوراها تحمیل شد.

وی در ادامه افزود: در دوره قبل بین شورای شهر و فرمانداری مشهد هماهنگی برقرار بود و همچنین قانون اختصاص نیم درصد از بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی بر خلاف نظر اعضای شوراهای شهر بود اما اجرا شد.

سیدکمال سروی‌ها، رئیس جدید شورای شهر مشهد نیز گفت: شورای چهارم تمام توان خود را برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم به کار می‌گیرد و با شفافیت کامل نکات موجود در شورا و شهرداری قبلی را اعلام می‌کند.

وی تخصص، دانش بالا و پایبندی به اصول و ارزش‌ها را از جمله ویژگی اعضای شورای جدید دانست.

محمدحسن موحدیان، فرماندار مشهد نیز گفت: شوراها نهادهایی غیرسیاسی هستند بنابراین اختلافات نباید تبدیل به هدف و ماموریت شوراها شود و شوراها باید از ساز و کار مدیریت جمعی و مشورتی استفاده کنند و فرمانداری‌ها نیز بر اساس قانون بر مصوبات شورا نظارت دارند.

وی افزود: نظارت فرمانداری‌ها بر مصوبات شوراها مربوط به انطباق مصوبات بر قانون و احکام اسلامی و حدود اختیارات شوراها مربوط است.

گفتنی است، در پایان اعضای شورای چهارم شهر مشهد سوگندنامه را قرائت کردند.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول