اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان مطرح کرد

شورای یک شهر گلستان در آستانه انحلال

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان گفت: در نخستین روز از فعالیت شوراها، فرماندار یک شهرستان اعلام کرد اعضای شورا در مراسم حاضر نشدند لذا این آمادگی وجود دارد تا این شورا را منحل کنیم.

شورای یک شهر گلستان در آستانه انحلال

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمدرضا سیدالنگی پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف چهارمین دوره منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در گرگان اظهار داشت: فرماندار یک شهرستان نیز بیان داشته کاندیدایی برای نائب رئیس شورا وجود نداشته است، قرار نیست در نخستین روز از فعالیت شوراها که باید با خدمت به مردم همراه شود شاهد چنین مواردی باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس اصل هفت قانون اساسی اداره امور کشور به شوراها به عنوان نهاد مردمی واگذار شده است لذا شورائیان در مسائلی که تصمیم‎گیری می‎کنند باید شناخت کافی داشته باشند.

اینکه تصمیمات شوراها نباید خلاف موازین باشد

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان با بیان اینکه اصل 101 قانون اساسی به جلوگیری از تبعیض اشاره دارد، اذعان کرد: در تمامی امور شوراها باید این مهم دقت شود.

سیدالنگی به اصل یکصد و چهارم قانون اساسی اشاره کرد و افزود: این اصل از قانون اساسی گسترش عدالت در سایه تعامل با شوراها را تکلیف کرده است که این مسئله نیز باید در تمام برنامه‎های مدون شوراها قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات شوراها نباید خلاف موازین باشد، بیان داشت: بر اساس اصل یکصد و پنجم قانون اساسی تصمیماتی که در شورا صورت می‎گیرد نباید مغایرتی با قوانین داشته باشد.

تعیین تکلیف شهردار در نخستین روز باید انجام شود

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان به اصل 106 قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: امرور روز خوشایندی برای ارائه این اصل از قانون نیست چراکه به موضوع انحلال شوراها اشاره دارد که شورائیان خودشان این موارد را مطالعه کنند.

سیدالنگی با بیان اینکه تعیین تکلیف شهردار باید در نخستین روز اتفاق بیفتد، اظهار داشت: دستورالعمل معرفی سرپرست در حوزه شهرداری ارسال شده است، شهرداران بر اساس ماده 70 در دوره سوم انتخاب شدند و اگر شورای چهارم موافق فعالیت شهردار قبلی باشد می‎توانند بعد از تعیین تکلیف هیئت رئیسه به ادامه فعالیت شهردار به صورت مصوبه موافقت کنند و یا حتی با انتخاب سرپرست تکلیف را مشخص کنند.

وی بیان داشت: اگر در جلسه اول شهردار انتخاب نشود نمی‎توان از دستور جلسه خارج شد و به مسائل دیگر پرداخت.

تصمیمات شورایی به شهرستان‎ها به موقع اعلام شود

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان افزود: بر اساس ماده 92 در شورای شهر؛ شهرهای گرگان، جلین و سرخنکلاته باید مصوباتشان به وزارت کشور که فرمانداری است و نمایندگان شهرستان و دستگاه‎های مرتبط ظرف مدت هفت روز برسد.

سیدالنگی اذعان کرد: نمایندگان شهرستان‎ها از اینکه مصوبات شهرستان‎ها به دست‎شان نمی‎رسد ابراز نارضایتی می‎کنند ماده 80 در تبصره اصرار دارد اگر در خصوص دستگاهی تصمیمی گرفته می‎شود به دستگاه مربوطه اعلام شود.

انتهای پیام/83001/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول