اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد

برگزاری جشنواره ابن‌الرضا (ع) در قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری جشنواره ابن‌الرضا (ع) همزمان با پنجم ذی‌القعده در این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره ابن‌الرضا (ع) در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی اظهار کرد: خداوند با توجه به احترام و جایگاهی که اهل‌ بیت (ع) نزد ایشان دارند آن‌ها را مستجاب‌‌الدعوه قرار داده است، تا نفع این بزرگان شامل حال مردم شود که البته این استجابت دعا در دایره قدرت خداوند قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به جایگاه خاص اهل ‌بیت (ع) در استان قزوین خاطرنشان کرد: از افتخارات ماست که این استان با بیش از 260 امامزاده و بقعه از قدیم مأمن و جایگاه اهل‌ بیت (ع) بوده است و با توسعه این مراکز می‌توان در توسعه و جذب گردشگر به استان قزوین کمک کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: امامزادگان به عنوان سمبل گرایش‌های مذهبی و باورهای اعتقادی در بین مسلمانان محسوب می‌شوند، بررسی سیره زندگانی امامزادگان از جهات معنوی، علمی، جهادی، اجتماعی و اینکه مراقد مطهر آنان کانون‌های جوشش عواطف و احساسات دینی بوده و بسترهای رشد و تعالی روح انسان را فراهم می­‌آورد از محورهای اساسی ترویج فرهنگ معارف معصومین (ع) محسوب می‌شود.

نوروزی ادامه داد: بنابراین در راستای شناخت و معرفت بیشتر امامزادگان روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز گرامیداشت امامزادگان نامگذاری شده است و همزمان با سراسر کشور در تمام شهرستان‌های استان قزوین آیین نکوداشت و بزرگداشت امامزادگان برگزار می‌شود؛ ویژه برنامه و برنامه شاخص این اداره کل در این روز برپایی جشنواره ابن‌‌رضا (ع) در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) است.

وی در تشریح برنامه‌های جشنواره ابن‌رضا (ع) اظهار کرد: این جشنواره در شش عنوان مقاله، داستان، شعر، فیلم کوتاه، عکس و پوستر برگزار شده است و از آثار برتر در مراسم اختتامیه این جشنواره که در روز پنجشنبه 21 شهریور ماه برگزار می‌شود، به همراه برترین‌های یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، خبری و اطلاع‌رسانی تجلیل می‌شود.

گفتنی است؛ مهلت ارسال آثار تا 15 شهریور ماه به دبیرخانه این جشنواره به آدرس قزوین خیابان سلامگاه آستان قدس امامزاده حسین (ع) است و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این آستان مقدس به آدرس WWW.Ebn-Reza.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/77002/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول