اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برگزاری محافل انس با قرآن ویژه ماه مبارک رمضان

اوقاف فارس رتبه دوم شد

استان فارس در برگزاری محافل انس با قرآن ویژه ماه مبارک رمضان رتبه دوم را در کشور به دست آورد.

اوقاف فارس رتبه دوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در جلسه شورای اداری اوقاف فارس با تقدیر از اقدامات این اداره در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با بررسی‌های به عمل آمده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، استان فارس توانست در زمینه برپایی محافل انس با قرآن، به‌ویژه محافل قرآنی با حضور قاریان مصری، به اتفاق استان مازندران رتبه برتر کشور را کسب کند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم گفت: محافل انس با قرآن، با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی مورد استقبال چشمگیر مردم مومن این استان قرار گرفت و همچنین در نظارت‌های بازرسان سازمان اوقاف، برگزاری این برنامه‌ها به صورت کشوری ارزیابی و در نهایت فارس توانست مقام دوم را در کشور به دست آورد.

به گفته وی 20 محفل قرآن با حضور قاری مصری در شهرستان‌های شیراز، ممسنی، رستم، جهرم، فیروزآباد، خرم‌بید، اقلید، خنج، فسا، نیریز، سروستان، ارسنجان، مرودشت و کازرون برگزار شد. وی افزود: همچنین در طول سال اوقاف فارس نزدیک به 2 هزار محفل انس با قرآن در سطح شهرستان‌های این استان، با حضور قاریان ممتاز شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن باعث مجالست مردم با کتاب وحی و استماع آیات مبارک کلام‌الله مجید می‌شود و اجرای این محافل در حقیقت پشتیبانی از برنامه‌های آموزش قرآن، شناخت استعدادهای قرآنی، ایجاد فرصت برای قاریان و حافظان این استان برای اجرای برنامه‌های مطلوب و توجه بیشتر به امور قرآنی توسط مردم و مسئولان می‌شود. 

به گزارش فارس، قاریان کشور مصر «فاروق احمد احمد ضیف» و «محمد یحیی راغب شرقاوی» و قاریان این استان و گروه‌های تواشیح با پراکندگی‌های مناسب در 20 محفل قرآنی شهرستان‌های فارس به اجرای برنامه پرداختند.

گزارش‌های موجود حاکی از استقبال بی‌نظیر مردم به‌ویژه جوانان از برگزاری این محافل است.

مدیرکل اوقاف فارس از دست‌اندرکاران محافل قرآنی، هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه، مدیران اوقاف شهرستان‌ها و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه این استان به دلیل کسب این موفقیت تقدیر و تشکر ویژه کرد.

استان فارس دارای 8 هزار مسجد، امامزاده و بقعه متبرکه است.

انتهای پیام/‌2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول