اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد

وجود 200 هکتار زمین اوقافی در شهرک‌های صنعتی مازندران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از وجود 200 هکتار زمین اوقافی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

وجود 200 هکتار زمین اوقافی در شهرک‌های صنعتی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های شرکت بحث موقوفی بودن زمین‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوده که موجب سردرگمی و بی‌رغبتی واحدهای تولیدی و صنعتی در بحث سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اظهار داشت: در شرایطی که در استان به دلیل وجود زمین‌های کشاورزی، جنگل، دریا و شرایط اقلیمی در احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی با محدودیت زمین مواجه هستیم با توجه به سرانه کم زمین صنعتی در مازندران بخش‌هایی از این شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز به صورت اوقافی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وفایی‌نژاد افزود: موقوفی بودن بخش عظیمی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی باعث خسارت به واحدهای تولیدی و صنعتی شده است.

وی بیان داشت: موقوفی بودن زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجب شد که سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل نداشتن سند مالکیت و ارائه به بانک و دریافت تسهیلات به منظور تهیه مواد اولیه و تولید با مشکل مواجه شده و عدم نقدینگی حتی برخی از واحدهای تولیدی را به تعطیلی کشانده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خاطرنشان کرد: شش شهرک صنعتی در استان با مشکل زمین اوقافی روبرو هستند که شامل شهرک‌های صنعتی چمستان با 42 هکتار، ساری با 12 هکتار، لاریجان با 33 هکتار، شهدای محمودآباد با 59 هکتار، منصورکنده با 18 هکتار، جویبار با 42 هکتار و ناحیه صنعتی کاردیکلا با 5.5 هکتار بوده که در برخی از شهرک‌ها زمین به صورت شش دانگ و در بعضی از شهرک‌ها به صورت سه دانگ وقف قرار گرفته است.

وی اعلام داشت: در مجموع 200 هکتار از زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان اوقافی است که با توجه به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان دستگاه‌های اجرایی در خصوص برطرف کردن موانع و مشکلات پیش‌روی صنعت و تولید استان و مشکل زمین‌های اوقافی در شهرک‌های صنعتی امید است دستگاه‌های متولی امر با همت بیشتری برای حل موضوع، اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول