اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اجرای 147 پروژه‌های عمرانی در اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اوقاف مازندران در حال حاضر بیش از 147 پروژه عمرانی را در دستور کار خود دارد که این پروژه‌ها 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اجرای 147 پروژه‌های عمرانی در اوقاف مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان مازندران از خبرنگاران به عنوان مروجان فرهنگ وقف در جامعه نام ‌برد و اظهار داشت: خبرنگاران برای ارتقای معنوی فرهنگ جامعه بسیار اثرگذار هستند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ وقف در جامعه خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ وقف بر دوش همه سنگینی می‌کند و از نیازهای اساسی جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه به اقدامات انجام شده اوقاف در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: 222 بقعه امسال مجری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان بودند و در برخی بقاع در سه شیفت، نماز جماعت برگزار می‌شد.

این مسئول در ادامه یادآور شد: در 139 بقعه و مکان مذهبی ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن برگزار شد و همین‌طور در 74 بقعه متبرکه مازندران مراسم تفسیر قرآن را برگزار کردیم.

علیزاده در ادامه به برگزاری 15 محفل انس با قرآن در سطح استان مازندران با حضور قاریان مصری نیز اشاره کرد و گفت: همه تلاش ما این بود که محافل قرآنی را در سطح روستاها توسعه دهیم و در این ارتباط نیز از حضور قاریان مصری نیز بهره بردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به برگزاری کنگره امامان معصوم در اصفهان اشاره کرد و گفت: در استان مازندران نیز برنامه بزرگداشت امام‌زادگان نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه امامزادگان بعد از ائمه معصومان پرچمدار معنویت هستند از برگزاری بزرگداشت امام‌زادگان شاخص در 16 شهرستان استان مازندران خبر داد.

علیزاده در ادامه از برگزاری مسابقات قرآنی حفظ، ترتیل و قرائت قرآن در سطح استان مازندران خبر داد و گفت: بر اساس برنامه امسال باید 62 هزار و 500 مازندرانی در سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی کشور که مرحله مقدماتی آن در شهرستان‌ها و مرکز استان مازندران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

این مسئول در ادامه مهم‌ترین نیازهای وقفی کشور را نشر معارف اسلامی، جلوگیری از اعتیاد، کاهش بیکاری و حفظ محیط زیست اعلام کرد و گفت: دست واقفانی را که برای انتشار مطبوعات اسلامی که مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز هست را به گرمی می‌فشاریم.

وی در پایان گفت: اوقاف مازندران در حال حاضر بیش از 147 پروژه عمرانی را در دستور کار خود دارد که این پروژه‌ها 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول