اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز اعلام آمادگی کرد

همکاری با اوقاف در احقاق حقوق موقوفات

شهردار شیراز از آمادگی شهرداری برای واگذاری نقشه شهر شیراز در مقیاس یک‌هزارم به اوقاف خبر داد و گفت: آماده‌ایم که اوقاف را در احقاق حقوق موقوفات یاری دهیم.

همکاری با اوقاف در احقاق حقوق موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان فارس، علیرضا پاک فطرت در نشست مشترکی که با حضور مدیران اوقاف و شهرداری و منتخبان مردم شیراز در دوره چهارم شورای اسلامی در اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه وقف و خدمت به حرم‌های امامزادگان ویژه و حساس است که اگر بخواهیم مردم مانند قدیم علاقمند به ایجاد موقوفات جدید و وقف اموال خود باشند باید از اموال وقف مواظبت بیشتری صورت گیرد.

شهردار شیراز کار اوقاف و شهرداری را مکمل یکدیگر دانست و افزود: املاک وقف و شهرداری هر دو متعلق به عموم مردم و عام‌المنفعه است و از این حیث نقاط مشترک همکاری در سطح وسیع بین دو دستگاه وجود دارد.

پاک فطرت از آمادگی شهرداری برای واگذاری نقشه شهر شیراز در مقیاس یک‌هزارم به اوقاف در این جلسه خبر داد و گفت: شهرداری آماده است که اوقاف را در احقاق حقوق موقوفات یاری دهد.

در ادامه رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سید علاء‌الدین حسین (ع) از اهمیت خدمت به حرم‌های مطهر امام‌زادگان و موقوفات سخن گفت و افزود: در هیچ شهری در کشور به اندازه شیراز، امام‌زاده و فرزند ائمه اطهار (ع) مدفون نیستند و باید امکانات رفاهی و امنیتی برای زائران و مجاوران سومین حرم اهل‌بیت (ع) فراهم شود و این تنها به اوقاف به عنوان متولی و ناظر مستقیم حرم‌های مطهر مربوط نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری به وظائف شهرداری و شورای اسلامی شهر مقدس شیراز اشاره کرد و افزود: شما مسئول شهر هستید و وظیفه فراهم کردن اسباب و وسیله آسایش زائران و مجاوران سومین حرم اهل‌بیت (ع) بر عهده شما است.

وی در ادامه گفت: هر گرهی که از مشکلات حرم‌های مطهر و زائران امام‌زادگان باز شود باعث می‌شود هزاران گره و مشکل از زندگی اجتماعی و فردی حل شود.

در ادامه این جلسه کمال فیروزآبادی معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس در سخنان کوتاهی به سرمایه‌گذاری در املاک موقوفات اشاره کرد و ادامه داد: وقف مانند گذشته می‌تواند در توسعه شهری موثر باشد و شهرداری و اوقاف می‌توانند با سرمایه‌گذاری در املاک موقوفات هم در توسعه شهری و خدمات عمومی کمک کنند و هم درآمد پایدار برای موقوفات و اجرای نیت واقفان ایجاد کنند و امروز شاهد گسترش مشارکت‌های عمومی و برنامه‌های دینی و مذهبی در قبال اجرای نیت واقفان توسط اوقاف در سطح شیراز و استان فارس هستیم.

در این نشست، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس نیز از ماموریت‌های مهم اوقاف در بحث امور دینی و مذهبی مطالبی را عنوان کرد و گفت: فارس و شهر شیراز از حیث موقوفات و وجود حرم‌های مطهر امام‌زادگان در سطح کشور رتبه نخست را دارد و با اشاره به اینکه 80 درصد موقوفات این استان مربوط به سیدالشهدا است، می توان خدمت به این موقوفات را خدمت به سرور شهیدان عالم نامید.

حجت‌الاسلام حسین مقدم ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که موجود است احیای موقوفات در فارس نسبت به سایر استان‌ها از ضروریات کشور محسوب می‌شود و این مهم نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها دارد.

وی با اشاره به همکاری‌های منابع طبیعی استان فارس تصریح کرد: با همکاری منابع طبیعی و توصیه‌ها و تاکیدات نماینده ولی فقیه در این استان و استاندار فارس و همت مجموعه اوقاف و منابع طبیعی در چند ماه گذشته شاهد رفع اختلافات اراضی هستیم به نحوی که 270 هکتار از اراضی اختلافی در مدت پنج ماه با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد تعیین تکلیف شده است.

این مسئول با اشاره به اسناد موقوفات نیز تصریح کرد: نیازمند 8 هزار جلد سند برای موقوفات مهم استان فارس هستیم.

مدیرکل اوقاف فارس از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر مقدس شیراز خواستار همکاری برای رفع مشکلات موقوفات و حرم‌های مطهر امامزادگان شد.

همچنین چهار نفر از منتخبان مردم شیراز در شورای اسلامی جدید نیز در این نشست مطالبی را از جمله کارآمدتر شدن متولیان موقوفات، راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز و توجه به نقاط فاقد مسجد شیراز، راه‌اندازی کارگروه مشترک ثابت بین اوقاف و شهرداری و همچنین سرمایه‌گذاری در موقوفات و رفع مشکلات دسترسی به حرم‌های مطهر امام‌زادگان را مطرح کردند.

انتهای پیام/ 2448/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول