اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس اداره اوقاف چرام

فعالیت‌های اداره اوقاف چرام تشریح شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه چرام فعالیت‌های این اداره را تشریح کرد.

فعالیت‌های اداره اوقاف چرام تشریح شد

فرهنگ محمودی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام در خصوص فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چرام با بیان اینکه این اداره در اواخر سال 91 با دو نفر نیرو شروع به فعالیت کرد، اظهار داشت: اقدامات زیادی در مدت شش ماه از افتتاح اداره اوقاف و امور خیریه چرام صورت گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه چرام برگزاری مراسم‌های مناسبتی فرهنگی و مذهبی، اعیاد، سوگواری‌ها و جشن‌ها را در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان و مساجد شهرستان از جمله این فعالیت‌ها ذکر کرد و گفت: برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی در کنار بقاع متبرکه و ضریح مقدس امامزادگان، شرکت در مراسم‌های فرهنگی و اجتماعی دیگر اداره‌ها، اجرای طرح نشاط معنوی در کنار امامزادگان و ثبت‌نام از 220 نفر از قرآن آموزان و حافظان قرآن کریم با عنوان طرح حفظ قرآن در سطح شهرستان چرام از دیگر اقداماتی بود که در طول شش ماه از بازگشایی اداره اوقاف چرام انجام پذیرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن آموزان تحت آموزش 13 نفر از مربیان قرآنی قرار دارند، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان به شرکت در حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در شهرستان شروع شده و پس از برگزاری مسابقات، 70 برگزیده به مراحل استانی و کشوری راه خواهند یافت.

محمودی‌مهر با اشاره به شرح دیگر وظایف اداره اوقاف چرام، تفکیک اعتبارات عمرانی از طریق شرکت در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان را از فعالیت‌های این اداره برشمرد و یادآور شد: هم اکنون شناسایی روستاهای فاقد مسجد با هماهنگی فرمانداری و تشکیل هیئت امنا در حال اقدام است.

وی افزود: همچنین این اداره در نظر دارد نسبت به تهیه نقشه‌های جیپ با زیربنای حداقل 90 یا 100 متر مربع جهت روستاهای فاقد مسجد اقدام کند که در صورت تامین اعتبار عملیات ساخت آن‌ها شروع خواهد شد.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود به بقعه متبرکه امامزاده شهریار که در شهرستان چرام واقع شده است، اشاره کرد و یادآور شد: این امامزاده با زیربنای 120 متر مربع توسط یک خیر چرامی با مبلغ 600 میلیون ریال در حال ساخت و نوسازی است که امیدواریم در این راستا افراد خیر جهت ساخت و ساز امامزادگان به اداره اوقاف مراجعه کرده و همکاری لازم را داشته باشند چرا که این سنت، سنت حسنه وقف است که از سفارشات پیامبر اعظم (ص) نیز بوده است.

انتهای پیام/82002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول