اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

توسعه جنگل‌های استان زنجان با گونه‌های سازگار

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: جنگل‌های استان با گونه‌های سازگار توسعه می‌یابد.

توسعه جنگل‌های استان زنجان با گونه‌های سازگار

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اتاق فکر کمیته فنی در اداره کل منابع طبیعی برنامه‌های مدونی را در این راستا آماده کرده است.

وی به توسعه جنگل‌های زنجان با گونه‌های سازگار اشاره کرد و افزود: بعد از بررسی‌های لازم در اتاق فکر، کارشناسان برای توسعه جنگل با گونه‌های سازگار به اجماع رسیدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان حرکت در این راستا را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: تکیه بر گونه‌های سازگار با اقلیم و شرایط آب و هوایی زنجان برای توسعه جنگل‌ها موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سه تا چهار ماه کار کارشناسی برای اجماع در مورد گونه‌های سازگار صورت گرفته است، افزود: بعد از کارهای مطالعاتی لازم تصمیمات نهایی اتخاذ شده است.

اسکندری از مشارکت مردم برای توسعه این گونه‌ها خبر داد و تاکید کرد: توسعه جنگل‌های استان با مشارکت مردم محقق می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه سه گونه پسته، آویشن و سماغ مورد مطالعه قرار گرفته است، گفت: توسعه گونه‌های سازگار با مطالعه این سه گونه آغاز می‌شود.

وی توسعه گونه‌های گیاهی سازگار در زنجان را دارای مزیت‌های بسیاری دانست و اظهار کرد: توسعه گونه‌های گیاهی سازگار در افزایش پوشش گیاهی مراتع بسیار موثر خواهد بود.

اسکندری توسعه پوشش گیاهی در کنار کنترل سیلاب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: افزایش پوشش گیاهی برای کنترل سیلاب‌ها در مناطق هدف است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان کنترل سیلاب‌ها را یک مزیت مهم برشمرد و تاکید کرد: مزایای افزایش این گونه‌ها در زنجان قابل توجه خواهد بود.

وی به دیگر مزیت‌های افزایش پوشش گیاهی در قالب توسعه با گونه‌های سازگار اشاره کرد و یادآور شد: کنترل رسوب نیز از دیگر مزیت‌های توسعه پوشش گیاهی است.

اسکندری توجه به اقتصاد روستائیان را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اقتصاد مردم روستا اهداف تبیین شده در مسیر بهتری طی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به گونه‌های هدف توسعه در زنجان اشاره کرد و افزود: این گونه‌ها بر مبنای توجه به سودآوری اقتصادی بالا برای مردم روستا و سازگاری با منطقه انتخاب شده‌اند.

وی افزایش عرصه‌های ملی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: افزایش عرصه‌های ملی با تکیه بر گونه‌های سازگار در زنجان عملیاتی می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه گونه‌های هدف امکان توسعه را در زنجان دارند، افزود: توسعه این گونه‌ها در زنجان مورد مطالعه کارشناسان قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان امکان مشارکت عمومی برای توسعه این گونه‌ها را یادآور شد و گفت: افزایش مشارکت ملی یکی از اهداف مهم در این طرح است.

وی توسعه گونه‌های سازگار در مناطق هدف آبخیزداری را دارای اهمیت بالا دانست و اظهار کرد: توسعه این گونه‌ها در مناطقی که عملیات آبخیزداری در آن وجود دارد در دستور کار خواهد بود.

اسکندری از اجرای این طرح در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: مزایای این طرح در استان قابل توجه خواهد بود.

انتهای پیام/73007/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول